fredag, juli 13, 2007

Helg... och kattmys

..äntligen!

Funderar om jag ska försöka hinna med någonting på min "att göra denna sommar"-lista. Kommer fram till att min lista verkar tråkig och vill mycket hellre ligga och läsa Harry Potter. Är nu på fjärde boken, och den började riktigt bra... sen så är det mysigt att krypa upp under en filt med en kopp te och en Aska i famnen. (Hon är just nu mattes favorit eftersom hon är lugn och snäll.) Just nu ligger hon på rygg med tassarna utsträckta i alla vädersträck, med huvudet på sned och med stora gröna ögon och tittar på mig. Hon är inte dum, den katten (till skillnad från hennes syster som har ett IQ på 5).



Mattes favorit (med en Sota bakom sig)


I morse, precis när Tommy hade gått, så hoppade hon upp på handtaget på dörren till sovrummet och öppnade den, sen hoppade hon upp i sängen till mig. Som om hon tänkte att "Men nu när han gått kan väl jag vara här inne?" Det är tydligt att hon vet att det är Tommy hon måste akta sig för, att det är hans fel, inte mitt, att sovrummet är off limits. Men det var ju fortfarande inte okej, har vi bestämt att sovrummet är kattfritt så är det. Så en mycket besviken Aska fick inte ligga och sova hos matte.


Tror jag ska göra henne till viljes ett litet tag nu dock...

To the couch!


/Fia out

Inga kommentarer: