söndag, juli 08, 2007

Min lördag...

Förutom att jag har jobbat åtta timmar idag så har min lördag bestått av: två timmar på jourcentralen med EKG och blodprov, en sväng till Piteå för att lämna av Mia på hennes jobb, sen så hann jag och Martina avverka klassikern The Hitcher starring Rutger Hauer (tidernas mest förutsägbara rulle)...

Fattar inte att jag alltid råkar ut för någonting, denna gång är det ett fästingbett som gett mig problem men jag har fått antibiotika så det ska bli bättre nu. På måndag morgon blir det vårdcentralen igen och sen sjukgymnasten i stan. Jag är så GRYMT trött på att alltid ha någon inflammation, nerv i kläm, ögon-, öron-, eller bihåleinfektion... Det börjar bli illa när läkaren börjar känna igen ens ansikte (han kommer dessutom ihåg att jag är hörselskadad).

Tror jag har slagit huvudet en gång för mycket i någon stolpe, druckit x antal koppar kaffe för mycket, stoppat händerna i fritös någon gång för mycket...ja, helt enkelt slitit ut kroppen i förtid genom att göra tunga jobb som grillbiträde och kassörska (jo, sitta i kassan sliter faktiskt grymt mycket på kroppen).

Hädanefter ska jag försöka ta det lite lugnare, (ha, vad är det.. tusende gången jag säger det?) Jag ska ha mer kul, ta livet mindre allvarligt... After all, "Människans enda plikt är att vara lycklig". (Citat av någon Albert Camus.)

/Fia out

2 kommentarer:

Martina sa...

"Albert Camus, född 7 november 1913 i Mondovi, Algeriet, död 4 januari 1960 i Sens, Yonne, Frankrike, i en trafikolycka, var en fransk författare, filosof och 1957 års nobelpristagare i litteratur. Hans författarskap har varit viktigt för framväxten av bland annat le nouveau roman ("den nya romanen") även om företrädare för den tagit avstånd för honom. Återspeglingar av Camus skildringar av ångest och vilsenhet kan märkas i litteraturen ända fram till 1980-talet."

Från Wikipedia.

Martina sa...

Fråga förrresten Tuffse om 21.15 funkar för honom när det gäller Transformers...