måndag, juli 30, 2007

Lektanten Fia!

OJ vilken dag! Morgonen spenderade jag med en jobbig migrän som jag haft sedan igårkväll. Men sedan provade jag en annan slags värktablett som heter Eeze och då gav den med sig, vilket var en himla tur för annars vet jag inte hur jag hade klarat av resten av denna kväll. Min migrän gjorde mig extremt ljudkänslig, och ikväll har det varit full rull här hemma med tjo och tjim. Ni förstår, Camilla har anlänt med sin lilla Emmalina, en mycket charmig och kavat treåring som snabbt började busa med mig. Sen så har också min kusin Ingela och hennes sambo Jim varit här med deras två barn Elsa och Algot, som också ville leka med roliga Fia =)

Kort å gott så har jag spenderat dagen med att vara lektant, lärt en 2-åring, 3-åring, och 4-åring hur akvarier och katter fungerar och så har jag lekt chaufför och skjutsat runt barn på min rygg och på mormors rullator (ni skulle bli förvånad över hur kul en rullator kan vara!)... allt detta var mycket skoj (mycket av humorn ligger även i att jag redogjorde mitt "syndiga" beteende för min något förfärade sambo som nu tror jag blivit sugen på att skaffa barn..)


När lugnet väl lagt sig igen var klockan 10 och sedan har jag legat och läst i fem timmar. Klockan är nu tre på natten och jag har läst 300 sidor av femte boken. Ni kan ju gissa om jag har svårt att slita mig. Ska bli ännu trevligare när jag kan läsa den sjätte boken som jag faktiskt inte vet slutet på. *längtar*

Nu tror jag det är säkrast att gå och sova så jag orkar ta en tur "opa bojn" imorrn.
/Fia over and out

2 kommentarer:

Sooz sa...

Jag är halvvägs in i femte boken också :) Har läst om hela serien från början nu när 7:e kommit ut. Har sovit alldelens för lite på senaste tiden....

Fia sa...

Visst är de svåra att sätta ned? Jag är glad att jag började läsa dem nu så jag kan läsa från början till slut, annars hade jag nog varit jättenyfiken å frustrerad över att måsta vänta på slutet.. =)