onsdag, juli 04, 2007

No Coffee, Slut.

Nu har både kaffebryggaren och perkulatorn gått sönder, vilket innebär att jag för tillfället måste leva på snabbkaffe. Det är inte speciellt gott. Fia missnöjd.

Igår lyckades jag dock snylta jättemycket kaff eftersom jag var på två födelsedagskalas. Fick äta mycket gott fika till middag också, vilket säkert är nyttigt... (NOT!) För mycket socker = Fia speedad. Gick och sjöng på "blåsippan ute i backarna står" tills Tuffe började förolämpa mig för mitt dåliga sjungande. Vad han inte visste var att jag sjöng rätt och han hade fel. Dock så är jag lite mindre säker på texten till Brevet från Kolonien, men den är rolig hur som helst... Det är inte så lätt när man inte alltid hör vad dom sjunger. Exempelvis ICA-sången "Icas egna vaaaaror..." Jag trodde det var "Vi ska segla vaaaaaror" jättelänge, och personligen gillar jag den texten mycket bättre. Börjar faktiskt starkt fundera på om jag skulle prova på en karriär som den näste Weird Al. =)

/Weird Fia out

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland kan det bli väldigt fel när man blandar engelska och svenska i samma mening. T.ex. så blir din titel här egentligen "Inget kaffe, slyna". :P
I övrigt så tycker jag faktiskt att snabbkaffe är gott. :) (Och så är det faktiskt "Ica sega varor").

Fia sa...

I vanliga fall brukar vi säga "No milk, Slut" för så stod det på en mjölk-maskin på kåren en dag. En del av utbytesstudenterna trodde faktiskt att de blev kallade för slynor.. =) Och snabbkaffe är viiidrigt...

Sooz sa...

Gå och köp en presso-bryggare! Dom är billiga att byta ut och det blir mycket godare kaffe. Så det så...

Fia sa...

Men det verkar vara så jobbigt.. =)

Anonym sa...

Fjomp-Fia!! Köp pressbryggare nu!! Finns t.o.m. i nifty 12.koppars utförande!!