onsdag, oktober 29, 2008

Bokhylla och jobbintervju

Hittade två billiga expeditbokhyllor på blocket, så vi slog genast till. Så här ser det numera ut hos oss (vitrinskåpen och tv-bänken skall slängas). Vi skall snart sätta ihop den andra expedithyllan som är 2x4, men då denne saknar ben tänker vi vänta ett litet tag tills vi fått tag på benen.
Det enda kruxet är att man inte får plats med böckerna.
Sen till någonting alldeles alldeles nytt och spännande... Jag skall på jobbintervju den 6/11 i Lund!! Det är ett jobb som jag är utbildad för och som är ett heltidsvikariat fram till september 09. Det är ju ett tag kvar innan så jag har god tid att förbereda mig, men redan är jag nervös som ett vrak! Min första RIKTIGA intervju!
Samtidigt är det skönt att veta att jag - oavsett intervjuns utgång - ändå har en trygg inkomst från tillsvidareanställningen på Logica, ett ställe där jag trivs bra. Så om jag får jobbet är det jättebra, en betydlig uppgradering till ett "riktigt jobb", och om jag inte får det är det inte världens undergång...

7 kommentarer:

Martina sa...

Inte få plats med böckerna? Jag ser ju MASSOR av plats i bokhyllan, som nu upptas av korgar och annat dret. Och tomma utrymmen på båda sidorna av boktravarna, och... ja, massor av plats, helt enkelt.

Martina sa...

Jag ska försöka komma ihåg att hålla tummarna för dig den 6:e, förresten.

Fia sa...

Glömde skriva att varje hyllplan bara tål 13 kg, så det är därför jag inte proppar hyllorna fulla. Fast egentligen har jag större delen av alla mina böcker där, jag har bara sollat ur ordböcker och böcker som varken varit kurslitteratur eller skönlitteratur. Så liitet mer plats finns det för kommande böcker.. =) Tack för att du håller tummarna.. håll dem hårt! =)

Mike sa...

Grattis! Hoppas intervjun kommer att gå bra!

Fia sa...

Thanks mike! =)

Martina sa...

Bah, jag verkar uppenbarligen inte få skicka icq till dig, det blir bara message timeout hela tiden.

Fia sa...

det låter ju inte kul alls =/