lördag, oktober 25, 2008

Karma hit och dit

Det är ju någonting som jag glömt att berätta... någonting rätt så viktigt... (jag fattar inte hur jag kunnat glömma det!) Jag ska fortsätta på Logica. Vi hade ett möte i veckan där jag fick veta att de ville ha kvar mig, visserligen fortfarande anställd via Studentconsulting eftersom Logica inte kan anställa någon just nu, "de har utökat företaget så mycket på sistone och först måste de börja gå med lönsamhet" å yada yada. Det kommer fortsätta vara deltidsjobb, med arbetstoppar i början av månaden. Så i början av månaden (cirka 1 & 1/2 vecka) kommer jag mest troligt jobba heltid ändå.


Det känns riktigt, riktigt bra att ha detta jobb, dels för att jag är så GRYMT TRÖTT på att söka jobb, och behöver att bara få ha någonting ett tag som ger mig en inkomst, dels för att jag trivs jättebra där med arbetskamraterna och med arbetsuppgifterna. Det negativa är ju att det inte är heltid, men man kan ju inte få allt på en gång...

Iaf, dagen efter detta samtal, när jag tappade mitt busskort, tänkte jag genast att det var karman som slog tillbaka för att jag fått fortsätta där. Kanske jag inte förtjänade detta goda som hänt mig? Anyways, igår kom universums svar - ytterligare en bra sak hände (efter en ganska negativ grej), så jag tolkar det som att jag ligger på plussidan när det gäller min karma...

Jag glömde nämligen också att nämna att Studentconsulting också tabbat sig i veckan. De i löneavdelningen hade råkat deleta alla timmar jag jobbat före den 22:a september, och ringde mig för att fråga om jag hade dem uppskrivna, vilket jag inte hade. Det enda jag hade var en ungefärlig uppfattning om antal timmar och lönen netto, så det kunde de ju falla tillbaks på om de inte hittade tidsrapporterna. De skulle komma tillbaka till mig när de löst det, men hann inte återkomma förrän efter lönebeskedet som bestod av ynka 47 timmar... Jag blev något orolig, hade de glömt bort att fixa timmarna före den 22:a? Jag ringde och tjatade litet, sedan hände det något riktigt trevligt... De mailade och sa att jag skulle få resten av pengarna på måndag... och det bästa är att eftersom ingen riktigt vet hur många timmar (förutom min ungefärliga uppfattning) så tog de i litet i överkant, och jag får betalt ca 10 timmar extra...

Summa kardemumma av alla turer fram och tillbaka är att jag gått back 820 spänn för busskortet, men samtidigt gått frammåt i lön, så de två sakerna tar ut sig och jag går plus minus noll, möjligtvis litet plus till och med... =)

Karma is on my side!

2 kommentarer:

Mike sa...

you might think karma is on your side... muahaha....

Hoppas att du får fortsatt på logica och att det blir en heltid.

Fia sa...

Hehe, ja visst är det lustigt... tack för lyckönskningen, jag hoppas också det blir heltid, så fort som möjligt. Men jag är glad att jag fått en tillsvidaretjänt i alla fall! =)