söndag, oktober 05, 2008

Regn, regn och åter regn.

Regnperioden har börjat. Det är faktiskt riktigt mysigt, bortsett från att jag misslyckats med att ta mig ut och fotografera de vackra höstfärgerna i träden. Jag är riktigt glad över denna långa höst... luften är klar och inte allt för kall, man hinner liksom gå ned i varv och förbereda sig långsamt inför kylan (om det kommer någon över huvud taget). Jag har ännu inte hunnit sy fast knapparna på min rock men det kommer väl bli av nästa vecka, tills dess har jag min vårjacka, fast jag skulle klarat mig med en tjocktröja egentligen. (Lite skillnad från Luleå & Älvsbyn med första snön på backen. Här får vi kanske litet snö i mars om vi har tur...)

Jag börjar längta till min hemresa i slutet av december. Jag håller redan på att packa resväskan i huvudet, så här ser det ut:

* Vinterjackan
* Mössa och vantar (dubbla par)
* Har inga vinterskor - undrar om stövlarna med fodring kommer räcka. Var de inte för kalla när jag använde dem på vintern i Luleå? Kommer inte ihåg!
* Alla tjocksockar
* Tre par långkalsonger
* Min långärmade svarta baströja
* Mina två stickade polotröjor
* Min LTU-huvtröja
* Min fleecekofta
* Mina två långa koftor

Inga kommentarer: