torsdag, oktober 02, 2008

Höst och huvudvärk

Idag steg jag upp 05.55 och började tvätta (vem är bäst?!). Jag hade kunnat ta tiden från 14-18, men jag tänkte gå in till stan på eftermiddagen och vara med på en rekryteringsmässa som hölls av arbetsförmedlingen. Any how, när jag tvättat allting klart lade jag mig och vilade för jag hade rejäl mensvärk, bara för att vakna kvart över 12 och må asdåligt. Huvudvärk och illamående, uschiamej vad det är tråkigt att vara tjej ibland!
Resultatet på dagens duktighetsskala blev därför: tvätten klar, lunchen klar... and that's it. Synd att det inte finns några fler serier att se för tillfället, det hade varit en passande dag för sånt, för gissa vad... JUUST DET: Det regnar. Höstregnet har börjat, träden har äntligen slagit om till sprakande gult, orange och rött. Skall ta mig ut och ta bilder när jag mår litet bättre. För tillfället får ni nöja er med denna bild av äppelkorgen som jag fick. Har inte smakat dem ännu men de luktar otroligt gott!


Som ni ser så slokar pelargonen på bilden något, men tro inte att de har gett upp ännu. Mina andra pelargoner ser nämligen ut så här...


Inte så dumt, vad? =)

4 kommentarer:

Martina sa...

Bäst och bäst... galnast, skulle jag vilja säga =).

Fia sa...

hehe, vadå galet, jag är ju van att stiga upp vid sextiden nu... =)

Martina sa...

As requested, en liten lista på författare (som finns på SF-bokhandeln) som jag är sugen på att läsa:

Poppy Z. Brite
Alan Campbell
Alastair Reynolds
Cory Doctorow
Jasper Fforde (har läst "Var är Jane Eyre?")
Jonathan Maberry
Walter Moers
K. J. Parker
S. M. Peters
Kim Stanley Robinson
Mary Doria Russell
Dan Simmons (har läst och äger "The Terror")
Rob Thurman
Jeff VanderMeer
Neil Gaiman (äger "Neverwhere", "Goda omen"/"Good Omens" & "Stardust")
Neal Stephenson (äger "Cryptonomicon", har läst "Snow Crash")
Peter Hamilton
Michael Chabon
S. M. Stirling
Bentley Little

Fia sa...

Thank you! =)