tisdag, oktober 21, 2008

There's no time...

...to think about time!


För alla er hälsobloggare och träningsmänniskor:

Sitter å vräker i mig en hemmastekt burgare med smörgåsgurka, lök, ketchup och dressing. Brödet är av nyttigare variant och köttet är stekt i matolja. Hur ligger det på nyttighetsskalan, måntro? ;)

Ja, ja, jag vet, jag är en svullande, godisätande, latmast utan disciplin. Jag borde väl sätta fart å börja träna innan byxorna är för små, men jag IDS inte. Det är så mycket måsten, borden, skullen att jag till slut bara blockerar ut det... jag bara pendlar å jobbar, lyssnar på min mp3-spelare och drömmer om fantastiska scener i min bok som jag för tillfället bara har i huvudet... ser på Vänner, stirrar på arbetsförmedlingens hemsida och konstaterar att jag inte kommer få något av de jobben som ligger ute, stirrar på min blogg och konstaterar att jag inte skrivit något vettigt på år och dar... Det är som om jag börjar bli utbränd... eller någonting... Massor av tid och SÅ LITE GJORT.

Jag förstod nog hur tråkigt det skulle bli att jobba jämfört med att plugga (och jag jobbar inte ens heltid), men vad jag inte fattade var hur litet tid jag skulle få för mig själv. Jag måste lära mig att planera, stiga upp i tid, få ut det mesta av kvällen, för det är verkligen bara de där timmarna mellan sex och tio som jag kan göra något kul... och de flyger iväg innan jag hunnit varva ned ens.

Nej, nu måste jag rusa till bussen igen..!

Inga kommentarer: