tisdag, oktober 28, 2008

Lön för mödan

Det är så skönt när lönen kommer, så underbart härligt. Jag tittar på summan på mitt bankkonto och tänker "detta har jag tjänat ihop, inte lånat". Sen betalar jag lite räkningar, köper ett nytt busskort, shoppar på ikea och sci-fi bokhandeln... och så är allt borta.

Men oroa er inte, det var bara halva lönen...

Jag nämnde tidigare att de hade råkat deleta mina timmar fram till den 22:a. De timmarna har de iaf räknat ut nu, men de kom inte med i första löneutbetalningen. De har en andra utbetalning på fredag, men jag tyckte inte det lät bra nog och ville ha lönen på mitt konto igår. Det misslyckades de med fatalt.... så jag får väl antagligen vänta till fredag i alla fall... *gmork* Jag har insisterat på att de ger mig pengarna så fort som möjligt eftersom jag inte tycker det är rätt att deras strul skall gå ut över mig (men det sa jag förstås inte), inte för att jag egentligen är i någon ekonomisk kris. Det är en principsak helt enkelt.

Fast på ett sätt är det bra att jag inte har några pengar än, för desto längre de dröjer, desto längre finns de ju kvar...

Inga kommentarer: