onsdag, oktober 01, 2008

For every high there's a low...

Spinner vidare på Lizas kommentar om karma för idag har jag verkligen haft dålig karma, vilket bara kan bero på att jag fått alldeles för god karma igår då jag fick pengar.

Dagen började med att jag åkte 1:an som går utanför mitt hus till busshållplatsen där jag kliver på regionsbussen. Det är bara en hållplats men eftersom den alltid går förbi då jag kommer ut hoppar jag på den och sparar några minuter. Idag var busschauffören förvirrad över om min knapptryckning verkligen var en knapptryckning, och ville köra förbi hållplatsen. I sista sekund/lite för sent frågar han mig om jag ska av, varpå jag säger att det ska jag, och så tittar jag upp och ser att han står mitt på vägen istället för att ha svängt in till hållplatsen. På hållplatsen står regionsbussen, så jag kutar över till den något brydd över den underliga avsläppningen...

När jag kommer fram till södervärn där jag byter mot Malmös stadsbuss som går mot min arbetsplats så händer i princip samma sak (!!) eftersom det bara var jag som skulle av så svängde han inte ens in till busshållplatsen utan jag fick springa ut mitt på gatan. Det kom ingen buss, men ändå...

På arbetet får jag reda på att jag bara får jobba halvdag, och att jag inte behöver komma in imorgon eller i övermorgon eftersom det är för litet att göra. Istället skall vi komma in nästa vecka och arbeta med att öppna fakturor. Great, bara 11 timmars arbetsvecka... Perfekt start på oktober!

Sen när jag åker hem, vad tror ni händer då? Jo, något pucko hade parkerat på busshållplatsen så bussen stannar mitt på gatan där jag får kliva av.

Vad är oddsen för det att hända tre gånger på en dag?

Jag tror stenhårt på karma, man får vad man förtjänar. Så jag förtjänar tydligen inte ett propert avsläppande från buss eller att få ihop arbetstimmar. Eller så är det så att jag inte förtjänade vad jag fick idag och får dubbeldos av god karma imorgon. Jag hoppas på det senare... ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Var anställd för Logica-uppdraget de två första veckorna men sa upp mig efter att ha fått jobba 7% per vecka, hade inte tålamod att vänta på en eventuell ökning. Blev nyfiken på hur det fortlöpt och googlade mig fram till din blogg, har smygläst lite nu.

Om du undrar var jag en liten skit som kom för sent första dagen och hade prickig sjal. Men det undrar du nog inte. Hoppas det finns jobb för er...

Fia sa...

Hej hej, du gjorde rätt i att säga upp dig. Kan säga att jag inte heller är nöjd med min arbetstid, men det förstår du säkert. Hoppas du får något bättre jobb i framtiden!