fredag, oktober 24, 2008

Skynda, skynda, skynda

Så, Fia... vad gjorde du igår då..?

Jo, Fia. Om du tar ett stycke försvunnet busskort, mixar det med tidspress till jobbet, samt en halvtimmes letande innan du inser att någon måste tagit det, sedan sätter en krydda missad lunch i det så får du min morgon...

Hur som haver, jag kommer till jobbet, tar en snabb lunch tack vare snälla arbetskamrater, arbetar mina fyra timmar (arbetar över den normala arbetstiden för att få ihop till dem), sedan är det stress igen för då skall jag ta mig ut till Värnhemstorget och träffa... *trumvirvel* min BOKCIRKEL!! =) Skynda, skynda, skynda!!! som Gunde säger. Jag kommer dit upp i varv, inser att jag inte har någon aning om var vi skulle träffas. Har de träffats utan mig? Har de sprungit iväg? Jag letar efter lappen med numret. Lappen med numret är BORTA! Lika borta som busskortet.. (hmmm, svart hål i min väska?) Springer runt ett par varv innan jag ser en grupp med tjejer som ser misstänkt lika en bokcirkel ut. (För att känna igen en bokcirkel: titta på om de har en bok i handen och står i en underligt rund cirkel...)

Resten av kvällen var jättetrevlig, vi gick till Café Ceder och pratade i typ två timmar om böcker och annat... jag känner att vi fått ihop en jättebra grupp, alla har litet olika preferenser men samtidigt är vi alla ganska lika... (jag tror detta är början på en underbar bokcirkel... ) Jag tror min roll i gruppen är utstakad som nörden dock, för det var bara jag som läste fantasy och sci-fi. Men det tänker jag ändra på, för nästa gång skall vi alla läsa Good Omens av Neil Gaiman och Terry Pratchett (jag vet, perfekt eller hur?)

Mouahaha.
/Fia out

2 kommentarer:

Martina sa...

Är du och T sugna på att gå och se "Låt den rätte komma in" (premiär 24/10)? Jag fick ju två fribiljetter från Ordfront, men jag kom fram till att jag faktiskt inte är så sugen på att se den. Så om ni vill ha dem så kan jag skicka ner dem...

Fia sa...

Jaaa det låter jättebra! =)