söndag, oktober 26, 2008

Blomsterfägring

Igår var jag på Ikea och shoppade. Runt 120 spänn blev slösade på:1 bestickfack storlek större , 1 tekula, 1 bestickställ och 3 mindre vita krukor:




(I fönstret med tre krukor är det krukan längst till vänster som är ny...)

Det är så himla kul nu när lägenheten har fått litet blomsterfägring.

Och vet ni vad det bästa är? Jag har bara använt en bråkdel av de blomstercheckar jag fått av mor, resten är presenter. Jag fick i somras en liten rektangulär presentkruka med 4 blommor i, Hjärtan på träd, den blomma som ses på sista bilden och de två längst till vänster på första bilden. De var alla jättesmå, nu har jag planterat om dem som märks, och de är alla dubbla storleken. Och glömde jag nämna att den röda blomman egentligen inte skall blomma nu utan skulle sluta blomma i augusti?

Som ni ser så kör vi på en vit stil i vardagsrummet. Jag har bara vita krukor, och så glasflaskor och buteljer med vit sand och släta strandstenar. Det passar så himla bra här med närheten till havet...

Nästa projekt i fias blomsterland är att plantera om. Behöver plantera om min paraplyaralia och den andra stora blomman som jag aldrig kommer ihåg namnet på. Den har ihopflätad stam och var i början cirka 2 dm hög, nu är den 5 dm hög och ser ut att må litet dåligt. Inte konstigt egentligen, med värmen, solen och luftfuktigheten här nere så växer blommorna så det knakar.
Efter det kommer antagligen litet fler blomköp. Jag är sugen på att ha en ericaljung och en jul-en ute på balkongen, och inomhus blir det antagligen en ny myrtel eller så letar jag rätt på ett olivträd (fast det är fel säsong för dem nu). Vi får se hur långt jag kommer med 120 kr i blomstercheckar! =)
/F out

Inga kommentarer: