måndag, oktober 06, 2008

Den alternativa världen

Det finns en alternativ värld som spelas upp då och då i mitt huvud när jag är leds på trisstessen och denna underliga skånska värld. I den världen är jag hemma i Luleå, antagligen i färd med att sörpla i mig en stor chockolatte med Martina på roasters efter en eftermiddag på stan. Vi sitter antagligen och diskuterar vem som egentligen är bäst; Jean-Luc Picard eller James T Kirk (rätt svar är Picard). På kvällen skall gänget samlas och se litet buffy och angel. Men innan det är det dags för förnedringsmulle varpå jag spöar Greger grundligt, gör en pinsam segerdans och välter ned popcornskålen på golvet (inte ens i mina fantasier kan jag bli av min klumpighet). Danne pokar mig som straff och säger "meep-meep". Han är rätt så söt med sina små ljud, och jag klappar honom på huvudet. Haddock knackar litet försynt på dörren och kliver in, han är snöig i hela skägget för han har brottat ned någon liten flicksnärta i snön (eller var det tvärt om?). Jag hånar honom litet först, sedan kliar jag honom litet slött bakom örat. Han krafsar otåligt med fötterna och gruntar om ondskefulla kvinnor. Mia skrattar högljutt och säger att han förtjänar det... Till sist kommer Kindfalk äntligen in (eftersom han just har avslutat en räd i WoW), vinkar stort, glad för att träffa mig trots att han träffat mig dagen före, och dagen före det. Ett par katter kryper purrande upp i soffan och Once More With Feeling slås igång... "Every single night, the same arrangements..." sjunger vi alla och så går ridån ner och Benjamin Syrsa önskar oss alla god jul.

...om ingen förstått det vid det här laget så saknar jag alla i Luleå jättemycket! Tänk att då har det gått hela nio månader sedan jag sist träffade er. Nio månader, det är tre fjärdedelar av ett år... det är tråkigt här nere, jag höver min Luleå-dos very soon!!

/F over and out

4 kommentarer:

Karin sa...

Jag hade också saknat Luleå om jag inte var här. Det har liksom blivit hemma. Men du kommer kanske hit till jul? Mellandagarna?

Chic Fatale sa...

miss you too... längtar tills du kommer upp till jul, min dörr står öppen och madrasserna kallar på feejay =)

Martina sa...

Jag vet inte hur mycket diskussion det hade blivit, vi är ju båda helt överens om att Picard rockar...

Förresten, jag såg att SF-bokhandeln i Malmö börjat med en massa roliga pins *hint, hint* =)

Fia sa...

Karin: Kommer absolut hem till jul och tänkte fira nyår i Luleå...

Mia: Jag kommer snart hörsamma madrassernas kallelse! =)

Martina: Jag vet, men vi hade kunnat ha en diskussion där vi talar om hur idiotiska alla som föredrar Kirk är... =) SF-pins låter som en intressant grej, skall kika på dem!