torsdag, oktober 09, 2008

AEA ber officiellt om ursäkt!

När jag kom hem från jobbet idag väntade ett brev från AEA på mig. Jag blev genast orolig, skulle det visa sig att ärendet inte var färdigt? Skulle jag trots åtskilliga kontroller ändå bli återbetalningsskyldig?? Jag öppnade det och såg att det var ett lååååångt brev, så jag satte mig ned och läste...

Brevet redogjorde för hela mitt ärende, från då jag först gick med i jobbgaranti för ungdomar och började få aktivitetsstöd som de räknat ut skulle vara grundat på en normalinkomst om 8400. Sedan gick de igenom kommuniceringen om ändring till 6500 :- på grund av "felaktig uträkning av inkomst", och här de kom fram till att själva ÄNDRINGEN var det felaktiga beslutet.........

Summan av kardemumman är att de erkänner att de inte borde ha skickat kommunikationen om ändring från första början, och att de kommer skicka de ursprungliga uppgifterna till försäkringskassan.

Det känns rätt så skönt att få höra från dem själva att de gjort fel - inte bara en gång utan TVÅ gånger. Ibland är det bra att vara envis...

Så här avslutades brevet:
"Ditt ärende har varken hanterats korrekt eller professionellt vilket jag vill be om ursäkt för. Nu hoppas jag dock att ditt ärende är utrett och klart och att du därmed kan få ditt aktivitetsstöd i enlighet med de ursprungliga uppgifter som vi rapporterat till försäkringskassan.

Med vänlig hälsning,
XXX XXXXX
Avdelningschef"

IN YOUR FACE!

Inga kommentarer: