lördag, mars 01, 2008

Mars...

Nu är det mars, och det stormar ute. Idag och igår har jag spenderat med turer av olika slag. Igår tog vi en tur ut till Trelleborg där vi kikade runt Hallasvängen där vi skall bo på en och en halv månad. Det såg jättemysigt ut, och staden med. Det var precis lagom brett och så kunde man höra båtarna tuta i hamnen ibland vilket gav det hela en känsla av att vara "på väg". Såg en del skäggiga sjöbusar också... =) Vi gick in på ett konditori och beställde fika, och när jag pratade så vände ALLA sig om och tittade och lyssnade. De måste ha funderat var jag kom från och vem jag var... Nåja, det lär ju inte ta så länge innan folk vet vem jag är där i alla fall... =)

Idag har jag och T åkt in till centrala Malmö med buss. Det var en hel del promenerande men också shoppande, käk på Burger king och fika i Triangeln (shoppingliknande, fast mycket större). Köpte en skjorta med slipover på Kapp Ahl, en ansiktsscrub på apoteket, två påsar kattmat och litet gottgott till ikväll. T:s mor skall vara borta så vi skall passa på att mysa och hångla litet. Kanske bada badkar om vi ids..

Nu skall jag kila ned och se vad kissarna gör. De älskar verkligen det här stora huset där de kan springa runt som tokar, och det är så kul att se!

/"Feija" over and out

2 kommentarer:

Chic Fatale sa...

Det låter som att det är jättemysigt i Trelleborg, du får ta några foton sen på er lägenhet och mijön därikring så man får se hur ert nya hem ser ut. Det lät ju skoj att folk reagerade på din dialekt =) Hoppas du inte tappar den helt utan att du behåller lite av den norrländska charmen ;) Saknar er massor! Kram

Fia sa...

Jag kan ju säga att jag är väldigt medveten om hur jag talar nu mera... Vill inte förlora norrländskan, gillar att vara "unik" här nere. Fast i malmö är jag inte så unik, där talar alla litet konstigt.. =)
saknar dig med, kram!