onsdag, mars 12, 2008

Trelleborg igen

Idag följde jag med T till Trelleborg eftersom jag hade ett möte på Arbetsförmedlingen. Det är härligt väder, solen värmer, krokusarna och påskliljorna lyser upp rabatterna och vinden blåser från havet. Tog frukost vid hamnen och kikade på de stora båtarna (de är större än tiovåningshus!) medan jag väntade på att stan skulle vakna. Alla affärerna öppnar nämligen 10 här, konstigt nog. Tog en lunchdejt med T kring 12 och efter det gick jag till AF. AF här i Trelleborg är litet annorlunda än det i Luleå. Det är mycket mindre lokaler, verkar vara tre unga tjejer som handlägger alla ärenden (tjejer som mycket väl skulle kunna få andra jobb men verkar trivas där!) och de verkar känna alla arbetssökande som kommer dit. Blev inföst på ett likadant infomöte som jag varit på tidigare, med en bunt finninga ungdomar som knappt fyllt 20. Hon som höll i mötet var dock jättetrevlig, och när hon gjorde en uppföljning på min situation senare frågade hon om jag inte kunde tänka mig att jobba på Arbetsförmedlingen. Jag frågade direkt om de behövde folk, och hon log litet hemlighetsfullt. Skulle inte vara helt fel att få jobb på arbetsförmedlingen dock, om inte annat så är det en perfekt inkörsport till övriga kontorstjänster... =)

Jag håller ögon och öron öppna...

Nu ska jag sätta mig här på biblioteket och läsa litet i Belgariaden tills T slutar.
/F over and out

5 kommentarer:

Mike sa...

Du verkar ju ha fullt upp. Det kan ju inte heller vara fel att få jobb på arbetsförmedlingen. Borde ju ge lite pengar i kassan och vara vettigare än Kvantum... =)

Fia sa...

Haha.. fullt upp, nja... Händer väl inte så himlarns mycket på dagarna egentligen... Men som vanligt babblar jag på lika mycket ändå ;) Angående kvantum, det var ju aldrig menat att det skulle vara så bestående... Hoppas att jag aldrig mer behöver jobba i kassan, är rätt så less!

Anonym sa...

Men... Men... Arbetsförmedlare är ju Eeeeviiil! *väääs* ;)
Fast får du bra betalt så är det ju rätt så okej. :)

Fia sa...

Mouahahaha, det är sant. Nästan som att jobba för Wolfram&Hart? =)

Anonym sa...

Precis. Och sen om någon av dina arbetssökande råkar vara en snygg tjej så kan du ju alltid ge henne en jobbanvisning som "hembetjänt" till David Karlsson. >:)