tisdag, mars 18, 2008

Myrinvasion!

Det har uppstått en kris här, svartmyror har invaderat förrådet! Först såg jag ett par myror krypandes på dörrkarmen till förrådet medan jag stod och latjade med Aska, men jag brydde mig inte så mycket. Sen såg jag en till, och en till. Då började jag inse allvaret. Teorin är att de tar sig in via ett vattenlås. Jag strödde ut myrr, men det går ju tyvärr inte att strö uppe på listerna där myrorna kryper upp, så vi är tveksamma till dess effekt. Vad jag just nu är orolig för är hur väl jag kommer sova inatt (förrådet ligger snett från vårt sovrum där vi ligger på en madrass på golvet).. Är det någonting Fia INTE gillar så är det myror som kryper upp på en när man sover... Redan nu så känner jag hur fantasimyror kryper i skinnet på mig, det är nästan så jag får panik. Funderar starkt på att bädda i TV-rummet och sova där. Är säkert massor med människor som tycker jag är skitlöjlig, men jag kunde inte bry mig mindre. Jag _klarar_ inte av myror/spindlar/krälande saker där jag ska sova. Period.

/Mycket upprörd Fia out

Inga kommentarer: