söndag, mars 16, 2008

Bokskogen

Min tredje helg i skåne har förflutit mycket lugnt. I fredags lagade jag en god middag bestående av nötstek med svampsås och klyftpotatis.

I lördags tog jag mig ut till olika möbelaffärer, bland annat 101:ans möbler där de hade prissänkta soffor som var bra. Jag tog mig också till Svedala och kollade på möbelaffären Nilssons, och efter det var jag på möbelutförsäljning där jag hittade min drömsoffa. Det är en svart tresits med schäslong, ganska hög och djup, för 6500. Tyvärr vågade vi inte köpa den, och idag är den säkert såld redan...

På kvällen åt jag bakad potatis med räkröra (det var himmelskt gott!) sedan såg vi melodifestivalen och efter det Matrix.

Idag har vi varit ute på "skogsterapi" i Bokskogen. Bokskogen är ett naturskyddat område i närheten av Torups slott - med en riktig skog (vilket är ovanligt i Skåne). De har motionsslingor, ridstigar och en vacker slottspark där det är härligt att ströva omkring. Eftersom vi tog oss ut rätt så tidigt var det riktigt soligt och därmed varmt så vi lämnade jackorna i bilen, och gick ett spår som var cirka 2 km långt. Det var så härligt att återigen vara ute i skog och mark! Bara jag får promenera runt i den skogen ett par gånger per år så tror jag att jag kan få min norrbottniska skogsälskar-ådra tillgodosett. =)

Nu ska jag ta och vila litet efter all frisk luft. Planen är att krypa upp i soffan under en filt med "Belgarions son", den första boken i sagan om Mallorea. Efter det vet jag inte riktigt...

/F over and out

4 kommentarer:

Martina sa...

Men hur går det med biblioteksböckerna? Va va va?

Fia sa...

Jag har läst en hel massa av dem juh =)

Anonym sa...

Jaså, jag trodde att Belgariaden var Tommys gamla böcker, lånade du inte Nora Roberts & Polgara-böckerna?

Fia sa...

Jo, men jag lånade även malloreanen som jag håller på med nu. vill ju inte börja läsa polgara-böckerna före jag läst färdigt malloreanen =) sen ska jag läsa nora roberts, de böckerna är av mindre vikt...