måndag, mars 03, 2008

Tur två till Trelleborg...

...skedde idag, då det också var T:s första arbetsdag (allt gick jättebra och han trivs utmärkt!). Jag åkte in med buss till malmö och tog därifrån pendelbussen som går en gång var tjugonde minut, var framme efter cirka tjugo minuter och vandrade runt på stan. Eftersom Trelle är avlångt är det ganska lätt att orientera sig. Algatan sträcker sig från väster till öster, till söder har man hamnen och uppifrån hamnen är det kanske nio-tio kvarter innan villakvarteren börjar. Jag hittade AF och gick upp för att presentera mig, sedan hittade jag biblioteket och skaffade litet böcker att läsa. Därefter blev det lunch på restaurangen Istanbul, och sedan gick jag runt i shoppingcentrét Valen. Gick förbi T:s kontor tre gånger och gjorde fula miner (det var roligt) och fikade på Billings café och på Palmgatans konditori. Jo, köpte Trelleborgs-te också... =)

Böckerna jag lånade var Polgara besvärjerskan del 1, samt två böcker av Maeve Binchy. Lånade Polgara av D i cirka 1,5 år, men läste aldrig ut den. Vet inte varför, eftersom jag älskar Eddings. Denna gång skall jag minsann läsa ut den! Fast först måste jag läsa ut Kristin Lavransdotter förstås...

Det tänker jag göra nu.
/Fia over and out

3 kommentarer:

Mike sa...

hur funkar livet i tyskland då? fattar du vad de säger eller?
=)

Anonym sa...

Hey girl!

Miss you alot. Hoppas du har det bra där nere. Det verkar som att du har hittat det viktigaste iaf (AF, biblan och fik)... haha.. Saknar dig massor såklart, trots att det inte är allt för längesen vi sågs. Hör gärna av dig lite då och då så vi fortfarande håller kontakten och jag får veta hur du har det =)

STOR KRAM från Norrland och Linnea.

Fia sa...

Palo: Jae, det e deiligt ;) Igår chockerade jag en gammal gubbe på ett fik som inte var beredd på min underliga dialekt... Jag tror dock de förstår mig bättre än jag förstår dem. Hur går det med er flytt? =)

Linnet: Jag skall rapportera med jämna mellanrum om detta underliga land. Visste du t ex att här heter det inte jul-te, utan jule-te. Helt befängt! =)