onsdag, mars 19, 2008

Uppdatering myrinvasion

Jag blev INTE uppäten levande av svartmyror inatt, tack gode gud!! Myrr-medlet verkar ha fungerat oerhört bra för myrorna har dragit sig tillbaka till det svarta helveteshål de kommit från och saker är återigen frid och fröjd. Bara för att vara på säkra sidan så dammsög jag hela nedervåningen också, vilket verkligen behövdes eftersom mina katter lämnat ett kattsandspår genom hela huset...

Idag är min no.1 uppgift: söka jobb. Efter det: Hitta någon aktivitet att göra under påskhelgen. Det senare alternativet verkar dock döfött. Visst skulle det vara kul att hitta på någonting i påsk. Jag skulle vilja se köpenhamn, gå på teater, gå på någon pub och spela biljard, bowla... Men det är ju inte bara upp till mig. Om jag hade någon tjejkompis att gå med skulle det vara en annan sak, men för tillfället är jag ensam. Följdaktligen är jag dömd till att sitta och läsa, skriva på datorn, titta på TV eller gå ut och gå - eftersom allt jag vill göra antligen är för dyrt, för ansträngande, för litet ansträngande, eller bara tråkigt... I Älvsbyn och Luleå ska de antagligen hitta på massor med roliga saker i påsk (plus äta ett riktigt påskbord!).... Det är nästan så man längtar hem litet... =/

[Uppdatering 14:06]
Posten har kommit och med den ett STORT grönt paket från Världens Bästa Mamma! Fick massor med presenter, bland annat en ny tröja, rökt renbog, norrskens-té, kattgodis... Det är som om mamma visste att jag behövde litet uppmuntran. Tack mamsen, nu blev jag genast glad igen! =)

/F over and out

4 kommentarer:

Martina sa...

Det finns bara en sak att göra: köp en stand-by-biljett till Luleå. Våran soffa står till ditt förfogande =).

Fia sa...

Hehe, jag är faktiskt frestad men jag kan ju inte lämna Tuffsefluffsen till att ha tråkigt alldeles själv =)

Mike sa...

Du kan ju alltid bli med barn... Det är ett riktigt bra sätt att träffa folk på nya ställen. Man kommer in i någon typ av gemenskap då.

Verkar funka jättebra för oss... =)

Fia sa...

Vilket BRA råd palo... Men jag vill nog vänta ett par år till. Ungefär 10 år blir nog bra. =)