tisdag, mars 04, 2008

Remake...

Eftersom jag inte längre befinner mig i snöiga norrland tyckte jag inte det passade med en snöig bild, därav rapsfälten. Även om rapsen inte vuxit upp riktigt än tror jag inte det dröjer mer än några veckor. Jag gissar att det blir runt påsken...

Idag är det soligt ute. Jag satt och åt frukost i matsalen och försökte läsa litet i Kristin Lavransdotter, men det var så ljust i rummet att det nästan gjorde ont i ögonen. Solen brände i ryggen genom fönstret så man skulle kunna tro att det var trettio grader ute, men när jag tittade ut låg där vit frost på gräset och på dörrsteget utanför. Det ser nästan ut som snö... =)

Undrar vad man skulle göra idag då. Söka jobb är en självklarhet, men vad annars? Kanske tar en promenad...
/F over and out

2 kommentarer:

Martina sa...

Vet du, jag browsade lite bland jobbannonser på AF och såg att det fanns en bibliotekarietjänst ledig i Malmö... var nästan lite sugen på att söka den, fast jag skulle ju inte få den hursomhelst eftersom jag inte har examen än.

Fia sa...

Men när du väl har fått examen tycker jag att du ska söka den! Sök över hela landet! =) Jag var ju på trelleborgs bibliotek dock, som jag berättade, fast vad jag INTE berättade var att det såg ut som FAEN där... jag tror de behöver massa bidrag för att rusta upp det stället, så där vill du nog inte jobba. Fast bibliotekarierna var jättetrevliga och en såg ut precis som Boel =)