onsdag, mars 05, 2008

WTF?!?

Gissa vad som hände igår, lagom efter jag tog bort min snö-bild från bloggen. Det började SNÖA! Alla var rätt så paffa, men när vi väl kommit över chocken var det supermysigt. Snön var inte som i norrbotten förstås, utan det var fuktig kramsnö som låg lätt på buskar och gräs. Jag och T tog en lång promenad på kvällen och det kändes som om vi var mitt i en julsaga... Om det bara blir sådan snö en gång per år så är jag mer än nöjd med livet här nere... =)

Nu skiner solen och det är väl någon plus-grad. Snön håller på att tina bort men det gör inget. Som en sann norrbottning älskar jag snön när den kommer OCH när den åker.

Idag har jag skickat iväg ytterligare en jobbansökan, och snart är min timme vid datorn över, då ska D fortsätta jobba och jag ska fortsätta läsa Kristin Lavransdotter. Är bara 200 sidor av de 850 kvar, och en mycket spännande sak har just hänt.

/F over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

WOW.. så ni fick snö tillslut! kul att höra hur det går för dig där nere. jag ska ju till lule på fredag och då saknar jag dig ju självklart.. =) jaja, vi får helt enkelt börja träffas i nya och sydligare regioner... jag kommer ner och hälsar på i framtiden när ni har installerat er och allt.. kraam

Fia sa...

Det låter bra det... är litet trist här nu när jag inte skaffat mig några vänner än. Det enda jag gör just nu är letar jobb och går hemma här och drönar medan Tommy jobbar. Saknar allt folk, och att göra roliga saker!