fredag, mars 14, 2008

Massa tråk

Nu är det bara massa tråk på gång.

Det har regnat ute i flera dagar i sträck, och eftersom det inte är särskilt trevligt att bli blöt så har jag därför undvikigt att ta mina dagliga promenader. Vilket nu innebär att jag är så gott som instängd i detta hus... Skulle förvisso kunna ta bussen in till malmö eller trelleborg och gå på stan, men är inte riktigt intresserad av det heller. Har varit rätt så nöjd med att bara sitta inomhus och läsa, söka jobb och pyssla på, men nu börjar jag bli rastlös. Har suttit uppe på youtube och kollat in pampiga musikvideor (camina burana style) och när det tråkade ut mig började jag googla och se ifall det finns något snack om filmatisering av belgariaden. Det finns det förstås inte, men det borde finnas. Det som det däremot finns är massor med förslag på vilka som skulle spela alla rollerna, hittade en bra sida med bilder till alla personer. Tyvärr är den litet gammal så en del skådespelare som skulle spela ungdomar har hunnit vuxa upp, och en del lever inte längre (Heath Ledger t ex, ni kan ju gissa vem han skulle spelat..) Den som gjorde sidan hade dock en hel del intressanta förslag... =)

Ni kan ju kika in iaf...
/F out

4 kommentarer:

Martina sa...

Men HUR kan folk tycka att Johnny Depp ska spela Silke? Det är ju helt klart Steve Buscemis roll. Möjligen Robert Carlyle.

Anonym sa...

Hej snygging!

Trist med regn hela tiden.. men vi har det nog inte så mycket bättre.. det är som en ren isbana där ute så det gäller att ta på sig broddar så man inte slår ihjäl sig. När skulle ni få er lägenhet? Har du träffar några nya vänner än? KRAM!

Fia sa...

Martina: Johnny Depp som Silke rynkade jag också näsan på först, men sen tänkte jag att det var nog inte så dumt ändå... beroende på att silke är en person som tycker om att spela teater.. =)

Ika: Vi har inte gjort så mycket för att skaffa vänner än, det kommer nog senare då vi rotat oss i lägenheten och i trelleborg.

Fia sa...

Lägenheten får vi den 15:e april. Gissa om jag längtar! =)