torsdag, februari 28, 2008

Les moebles has arrived...

Men inte utan vissa problem. När vi skrev på pappret till flyttfirman hade vi missat att ange att det var begränsad framkomlighet till radhuset, eftersom man inte kan köra ända fram till dörren. Flyttgubbarna dividerade om de skulle vara tvungen beställa en skyttel som skulle köra allting mellan bilen och huset, en sträcka på cirka 50 (!) meter. De hade kärror att köra allting på så de slapp ju bära förutom för att stapla av och på kärrorna, så jag tyckte de var omständiga men höll mig för det mesta utanför. Till slut så bestämde de sig ändå för att köra på, och började lasta ut. Det var en ung praktikant och en äldre gubbe som mest satt på lådorna och rökte medan pojken och T (som beslutade sig för att vara snäll och hjälpa till eftersom vi sjabblat till det på ansökningen) sprang som tokar mellan huset och bilen. T var måttligt nöjd med den lata gubben, sa han efteråt...

Nu ser huset ut en lagerlokal. Halva TV-rummet, halva köket och halva vårt sovrummet har lådor och möbler från golv till tak. Det är inte så jättefarligt, men jag önskar verkligen att vi hade kunnat gå igenom förrådet och slänga allt onödigt INNAN flytten, något som jag flera gånger bett T att vi skulle göra. Jag hade gärna gått igenom det själv och slängt saker om det inte stått en halv bilmotor och sommardäck i vägen - dessutom var större delen av grejerna inte mina utan andras, T själv har knappt någon aning om vems! (Som ni kanske märker eller redan vet så är jag inte så förtjust i idén att ha en massa gammal skräp liggande, är det inget jag använder eller behöver så tar det bara upp onödig plats.)

Summan av kardemumman är i alla fall att T och flyttgubbarna nu släpat upp dessa saker i huset där de tar extra mycket plats, för att snart slängas - då vi kommer till Trelleborg och kan få någon översikt i det hela. Det känns SÅ onödigt.

Idag ska jag i alla fall gå igenom de svarta sopsäckarna med sängkläder, badlakan och övrigt. Det är idag fem sopsäckar, ska försöka få ned det till 1-2 stycken. Wish me luck!

Ps. De nedpackade fredskallorna är hittade. De mår inte så bra. Ds.
/Fia over and out

Inga kommentarer: