fredag, februari 22, 2008

Blod, svett och tårar

Det kännetecknar gårdagen rätt bra.

Igår, som ni alla vet, flyttstädade jag och T lägenheten i ett svep. Ingen av oss trodde att det skulle vara så jobbigt som det blev, men då hade vi kanske inte tänkt på hur jäkla sunkig lägenheten varit. Ovanpå skåpen i köket låg ett lager med damm som T aldrig städat sen 2002. För att nå överallt var han tvungen ställa sig på diskbänken och stå hukad över skåpen i en konstig ställning vilket var... rätt så påfrestande. Själv tog jag hand om ett par andra besvärliga områden, bland annat den fastklistrade mattan av damm under frysen. Det var jobbigt, men på grund av mitt redan då begynnande ursinne hade jag nog med explosivitet för att klara av jobbet.

Hela flyttstädningen tog från halv två till tolv, och när klockan slog midnatt tog vi vårt pick och pack, sa ett sista hejdå till alla våra vänner, lämnade över nycklarna till lägenheten, grät en del och åkte iväg. (När vi åkt en bit ut på motorvägen kom vi på att hellyset inte fungerade, så vi har kört med halvljus i mörkret hela vägen till Älvsbyn... Som tur är bor T:s favvomekaniker inte långt härifrån, så vi hinner nog fixa det i helgen.)

När vi kommit en bit slogs jag också av en ganska lustig sak, så jag sa till T: "Har du tänkt på en sak? Vi har inget hem nu längre." Vi är hemlösa. Allt vi förfogar över är ett stycke Mitsubitchi Lancer, två katter, en kattlåda, 6 stycken blommor och litet annat dret. Nu är det verkligen bara jag och T mot världen. =)

Och snart börjar ännu en lång och strapatsfylld resa... men tills dess tänker jag vila upp mig gott här hemma på bojn och äta massor... =)
/Fia over and out

4 kommentarer:

Chic Fatale sa...

Jag gick förbi er lägenhet imorse på väg till skolan, då slog det mig att ingen Fia eller Tompa kommer att vinka frenetiskt från fönstret när man går förbi... =( Saknar er redan...

husnummer30 sa...

LYCKA TILL! Det kommer att bli en fantastisk resa. Hälsa T.

Kram från Jill.

Fia sa...

M: Jag saknar er oxå! Jill: Tack för lyckönskningen, det kommer säkerligen bli spännande. =)

Martina sa...

Tack för köttfärssåsen, den var jättegod =).