måndag, februari 04, 2008

Blomutdelning och mat

Idag blir det timjansrostade potatisar, bestämde jag då jag ställde mig i köket. Jag började laga dem, och så kom Tommy och frågade: ska vi inte ha något till? Självklart, tyckte jag. Jag började bara med potatisen först eftersom jag visste att den skulle ta längst tid (cirka 45 min). Vad blir det till, frågade han då. Hmm, sade jag, vi får se. Häromdagen hände ungefär samma sak, han frågade mig vad jag lagade och då sa jag "Ris med någonting", fanns ju så mycket å välja på att äta till ris så det var litet svårt att bestämma sig. Nu har Tommy konstaterat att jag lagar mat baklänges, eftersom potatis och ris är tillbehör och köttet/kycklingen/salladen är huvudingrediensen. För mig är det ett fullkomligt naturligt sätt att laga mat på. Då var jag ju sugen på ris med någonting, och idag är jag sugen på potatis med någonting. (Detta någonting blev Balkangrill-korv). På grund av Tommys kommentar blev jag dock uppmärksammad än en gång på att jag är en litet underlig person som gör saker och ting på underliga sätt... men vem vill vara som alla andra? =)

För övrigt så har jag nu börjat ge bort blommor (fast jag behåller gärna krukorna). Jag har konstaterat att mina fyra kallor, tre garderobsblommor, två svärmorstungor och två prickblad skall gå. Monsterran också, om någon vill ha den. Det är bara ett stort blad, och än så länge har den byggt stora rötter men inte skjutit upp något mer skott. Om ingen vill ha den ska jag slänga den, för det går inte ta med den till skåne. (För övrigt behöver den en stor kruka.)

Än så länge är två kallor och någon garderobsblomma tingad. Först till kvarn för först mala!

Just nu har jag litet svårt att skriva för jag har en katt som sitter på min arm. Hon är jättekelsjuk så jag tänkte jag skulle ge upp detta medan det fortfarande är läsbart...

/Fia over and out

Inga kommentarer: