onsdag, februari 27, 2008

Framme!

Vår långa resa är nu över. Bilresan var skitkul och gick fortare än vi trott, även om vi var rätt så trötta då vi väl kom till Linköping där vi sov över hos I. (Många roliga kamera-filmer finns som möjligtvis kommer läggas upp här vid senare tillfälle...) Då vi steg ut ur bilen var det grönt gräs på sidorna av vägen och en distinkt doft av vår i luften. (Samt att mitt hår direkt krullade upp sig som det gör i fuktigare klimat. Det är rätt så skoj, jag har ju alltid velat ha lockigt hår.) När vi kom fram till Oxie går var klockan strax över tre på dagen, vi packade in oss i rummet, åt middag och sedan gick vi en promenad. Somnade rätt så tidigt, det har trots allt varit ett par långa dagar.

Idag har vi varit på Ikea i Bulltofta och planerat litet hur vi vill att vardagsrummet och sovrummet skall se ut. Vi har en rätt så tydlig vision som vi vill förverkliga, och som tur är har vi rätt så lika smak så det kommer bli finfint det här känner jag! =)

Nu lyser solen och det är cirka 10 grader varmt. Krokusar, snödroppar och vårlökar pryder rabatterna och många har ställt ut utemöblerna. Det liksom spritter i kroppen av vårkänslor.. =)
/Fia over and out

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena gumman!!

Roligt att höra att bilfärden gick bra för er! Krokusar den här årstiden? Ni ligger massor före ser jag. Här har vi fått massor med snö och det yr i luften.

Kram kram på dig =)

Minellie sa...

Härligt att resan gick bra!
Vi måste uppenbarligen komma ner och hälsa på snart eftersom vi aldrig hann ses innan ni åkte och jag fortfarande har två av dina böcker =)

Kram kram, o hälsa han den där andra oxå!!

Fia sa...

Ika: Jajamen, ATT vi ligger före! Här är det samma väder som om det vore maj i norrbotten... jättecoolt faktiskt! =) Btw, jag har ko-kortet som bokmärke och var gång jag ser på det så tänker jag på dig och linnea, ni är världens bästa! *kram*

Liza: Jag tycker absolut ni skall komma och hälsa på, det är bara säga till när ni har tid så bokar vi in er i kalendern! (Fast före 15 april sover vi hos T:s mor så det kanske blir litet trångt..) Om du vill skicka böckerna så är adressen "co: Diana Kjärsgård, Stensåkervägen 62, 23833 Oxie". Men just nu har jag ingen nytta för dem eftersom vi lever i feng shui-helvetet utan chans att fixa till det.. =)