torsdag, februari 21, 2008

Luleå over and out

Klockan två igårnatt kom jag och T i säng, klockan sju steg vi upp och packade ihop sängen sedan forslade vi över katterna till M. Nu håller två flyttkillar på att packa ihop vår lägenhet. De är ganska lustiga. De lever verkligen efter mottot "ALLT ska med". Jag gav dem order om att lämna de tre blommorna i fönstret eftersom nästa ägare skulle ha dem. Men det glömde dom bort, och medan vi var på lunch så PACKADE de ned blommorna i kartonger. Och så packade de ned perkulatorn också, medan den var varm och odiskad. Jag fick dock lov att plocka upp den och tömma den, så det slutade väl - men ändå... om katterna varit i lägenheten hade de säkert silvertejpat dem till någon kartong och packat ned dem med... =)

Nu ockuperar vi soffan hos M&D eftersom vi inte vågar riskera att bli gaffatejpade och nedstoppade i flyttlådor. På drygt en timme är de klara och då åker alla våra möbler medan vi stannar kvar och städar ur innan vi beger oss till byn.

Nu är det verkligen över. Luleå-tiden is no more. Förhoppningsvis kommer jag lyckas komma upp och hälsa på ganska ofta, i samband med hemresor till byn, men jag vågar inte sia om när det blir av förrän jag hittar mig något jobb. Tills vidare får ni hålla er uppdaterade på min blogg och om ni saknar mig extra mycket kan ni alltid ringa och höra hur jag mår... =)

Nu ska jag inte ockupera M:s dator så mycket länge till så ni får ha det bra gott folk.
Tack för dessa år.
/Fia out

2 kommentarer:

Sooz sa...

Hihi, Jag kan verkligen se dom försöka trycka ner ovilliga katter och tejpa igen :) Roliga flyttkillar :)

Fia sa...

Hehe, ja fast så roligt tyckte jag inte det var när de stoppade ned en varm och odiskad perkulator.. =)