fredag, februari 01, 2008

Nosebleed

Vaknade idag av att det forsade blod ur min näsa, antagligen för att jag är förkyld, så jag rusade upp ur sängen och satte fart mot toan. Oturligt nog hade T just gått på toa så jag fick ändra plan... letade genom hela lägenheten efter papper, med näsan högt i vädret medan det kändes som om jag dränktes av mitt eget blod, och självklart hittade jag inte en enda papperstuss i hela lägenheten! Efter en stund lyckades jag förklara för T att jag behövde litet papper (ni kan ju ana hur bra det går å prata med näsblod..) och när jag väl lyckats stoppa blodflödet hade jag bara blodat ned halva lägenheten.

Det var länge sedan jag blödde näsblod sist....

Tror en av de sista gångerna var när jag gick i femman. Det var en ganska jobbig historia eftersom blodet bara forsade och hur mycket papper jag än tryckte in ville det inte sluta. Jag stod där inne en kvart medan papperstuss efter papperstuss blödde igenom. Det droppade på handfatet, på golvet, på toaletten, råkade till och med smeta in det på glasrutan och väggen eftersom handen var blodig. Allt detta gjorde att det såg ut som om någon just blivit slaktad inne på toan, och det var ju så vidrigt så att alla ville se det.... Till sist fick jag åka till lasarettet där de stoppade ungefär fem meter med gasbinda i min lilla näsa. Kan ni tänka er min pyttenäsa med fem meter gasbinda i sig? Well, it happened...

Som ni kanske förstår är jag inte så förtjust i att blöda näsblod efter den historien...

...

Imorgon är det tjejfest med I och M. *weeee* Tänker ha på mig min studentoverall och en väldigt glad min. Antagligen köpa mig en Chateau de Blah Blah till maten också... Och då vet ni vad som händer sen! (minus cykelepisoden eftersom jag numera är smart nog att inte cykla till krogen).

...

För övrigt så har jag nu lyckats ta mig igenom halva Tidsresenärens Hustru... och jag måste säga... VILKEN FANTASTISK BOK! Var hooked redan efter de första raderna och kunde inte släppa boken förrän sent igår natt, och då hade jag plöjt igenom nästan halva. Läste litet idag (vilket råkade bli två timmar) så jag glömde bort att äta lunch före jag åkte till jobbet. Så bra är den. Och om ni inte läser boken så... så blir jag helt enkelt mycket besviken på er. *med förmanande ton*
...

Nu har jag också gjort kvällens bus: ringde och väckte pappa som gått och lagt sig. Tihi!!
Nu när det är avklarat så ska jag fortsätta läsa min underbart vackra bok...

/F over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej näsblödaren!
Hoppas du har fått stopp på näsblodet nu. Var trevligt att träffa dig igår, trots att det bara blev en kortis :) Men alltid lika kul ändå. Jag kommer att ha några lektionsträffar på universitetet under februarimånad. Kan höra av mig när det passar att käka och se om du är ledig då. KRAM och ha en fortsatt trevlig helg.

Fia sa...

Det var jättetrevligt att träffa dig med! Du måste definivt höra av dig om de dagar du är på universitetet. Nu är det inte länge innan jag åker. Den sista helgen (22-24) spenderar jag mest troligt i Älvsbyn så jag hoppas jag får träffa dig och erika då! kram på dig