tisdag, februari 19, 2008

Nedmontering

Har återigen lyckats sno datorn medan T äter ett par nattmackor framför TV:n. Min dator är fortfarande trasig och eftersom T är upptagen med Wow och jag inte har någon aning om hur man gör så ser det inte ut som om den någonsin kommer bli lagad... hur som helst spelar det ingen roll för de kommande sju veckorna kommer jag ändå inte kunna nyttja den. Hade varit trevligt att ha tillgång till vissa saker från den dock, typ CV och sådant. Men jag får helt enkelt skriva ett nytt CV och nya personliga brev. Kanske är lika bra att starta från scratch, eftersom mina CV:n hittils inte verkar ha gått hem. =/

Nu har vi också börjat montera ned saker. T har skruvat upp de gamla gardinstängerna i köket och jag har skrubbat ur krukor, skruvat ned klockan och tidningsstället samt ett par ljuslyktor. Det är för att underlätta för de som skall packa åt oss. Fattar dock inte hur vi ska få plats sedan när möblerna är isärmonterade och allt ligger på golv, bord, soffor och väntar på att bli nedpackade i deras lådor. Skulle så mycket hellre packa själv, dels för att jag tycker det är trevligare också... Men jag får i alla fall packa ihop det som ska till bilen, katterna, blommorna och kläder för resan. Undrar om jag ska försöka gömma undan katterna hos någon granne medan de packar så de inte trampar på dem och råkar packa ned dem kartonger. Tror inte kissarna skulle vara så nöjda då... =)

/Fia out

Inga kommentarer: