måndag, februari 18, 2008

Message from the other side...

Som ni troligtvis märkt är jag inte längre så aktiv bloggare. Detta beror på det enkla faktumet att min dator har gått sönder och vi har ingen idé vad som hänt med den (samt att min sambo är en wow-spelande nörd som aldrig lämnar sin dator förutom precis nyss då jag gnällde litet högljutt på honom att jag också ville surfa en liten stund). Just nu är jag riktigt leds på felaktiga datorer och längtar jättemycket efter att kunna sitta och surfa, se serier och främst av allt skriva på denna kära blogg. Så mycket har hänt som jag inte kunnat skriva om, vi har köpt en lägenhet, vi packar ihop och städar ur lägenheten nästa torsdag... har haft avskedsfest och firat alla hjärtans dag, med mera.

Det känns jättespännande! Varje dag vaknar jag upp och tänker "Nu är det en dag mindre som jag är luleåbo..". Kommer bli sorgligt att lämna alla goa vänner man lärt känna, men också spännande att börja på en ny kula 160 mil bort. Ser speciellt fram emot bilfärden ned! När vi städat ur lägenheten skall vi åka till bojn en sista gång och spendera helgen med min familj. Min mormor fyller år också, och då kommer nog andra hem som jag gärna träffar, främst då mina kusiner. På måndagmorgon en vecka från nu styr vi kosan nedåt landet, ända till Oxie utanför Malmö där vi skall bo i sju veckor innan vi får tillgång till lägenheten.

Allt som allt - det är förändringar i vinden!
/Fia over and out

3 kommentarer:

Mike sa...

Vad skönt att ni fått en lägenhet. Själv ska jag snart flytta till en egen lägenhet här i ume. Som stina ska flytta in i innan påsk.
Hoppas att ni får det bra där nere i värmen, så kanske man kommer och hälsar på nån dag....

Anonym sa...

Hej Fia!! Vad skönt att det ordnat sig med lägenhet och allt =) Hoppas ni hade en riktigt trevlig avslutningsfest. Kanske vi ses innan ni åker neråt. Blir nog att jag åker till Umeå på torsdag... när kommer ni till byn?

KRAM

Fia sa...

Palo: Tack jag tror vi kommer få det riktigt bra. Visst är det skönt när man hittar en ny lägenhet? Jag hoppas ni kommer trivas bra i er nya lya, alla tre! När är det babyn kommer föresten? Och om ni planerar en tripp ned kan jag rekommendera skåne i juni, det var helt underbart förra sommarn i alla fall. =)

Linnea: Vi kommer sent på torsdag och stannar till måndag morgon, hur länge ska du vara i umeå?