söndag, augusti 31, 2008

Överaktiv/understimulerad

Tycker det är dåligt med uppdateringar i bloggkretsen nu - skärpning! Fia behöver få veta vad ni pysslar med! Och få saker att läsa och tycka till om! Inte ens efter att jag expanderat mitt bloggnätverk via bokbloggssverige känner jag att jag fått mitt bloggbehov mättat. Men det kan ju vara så att det finns människor som har andra sätt att umgås på än via nätet. Till skillnad från mig...

På sistone har jag kännt mig litet överaktiv/understimulerad. Har tagit itu med saker som vanligtvis brukar bli liggande en-två veckor. Bara som ett litet exempel: har fixat kompletterande uppgifter till aea, beställt blankett om nedsättning av återbetalning hos csn, sökt massor med jobb, suttit ned och gjort upp budget och gått igenom ekonomin, sytt upp alla jeans som är för långa, städat kök och toalett (grovrengörning a´la flyttstädningsstil), diskat*1000, satt in papper i pärmar etc. etc.

Det är iofs bra att jag gjort bort det, men litet dålig tajming då jag nu har en veckas ledighet innan nästa jobb med massor av time to kill. Det vettiga här vore ju att ta itu med något större projekt som kan hålla mig upptagen, något husligt, men jag kommer inte på vad... Någon som har någon idé?

6 kommentarer:

Martina sa...

Läs alla de där böckerna du har liggande. Hade du inte köpt två Nora Roberts-serier som du inte läst än?

Martina sa...

Eller gå till närmaste second hand-butik, köp billigt garn och stickor och sticka en tröja.

Fia sa...

Tror på det första alternativet (för lat för att sticka tröja)... fast just nu håller jag redan på med två böcker (svartkrut och eld samt saga från valhall). temeraireserien verkar av någon anledning inte nog spännande så det kan ju faktiskt vara så att jag behöver lite bokombyte och då skulle ju nora roberts vara lite lättsam romantisk medicin... =)

Chic Fatale sa...

Du är nominerad =)

Fia sa...

Till vad?

Karin sa...

Du är nominerad av mig med! http://obbolakarin.blogspot.com/