fredag, augusti 29, 2008

32 frågor för den orädde

Hittade en lång men dock rolig lista hos Översättarhelena som jag funnit via bokblogg-Sverige. Eftersom jag redan har en historia av list-stölder så tänkte jag fortsätta i samma bana och här kommer svaren!

Senaste impulsköp: 10-pack frimärken. Hade egentligen inte råd men kände mig lite wild n' crazy så jag köpte dem ändå! (Bra för att skicka in lönrapport till bemanningsföretag!)

Bästa promenad: I bokskogen en solig vår eller sommardag.

Favoritdryck: Julmust!

Bästa förfestmusiken: De bästa (musikaliskt sett) förfester jag har varit på är hemma i Älvsbyn då brorsans vänner drar fram gitarren och vi sjunger Oasis - Wonderwall eller Joey Tempest - We all need a place to call home. Slår allting annat!

Reser helst till: Vill upptäcka skottland och irland så det står väl på tur just nu...

En bra gå bort-present: Brukar baka en kaka om det är t ex födelsedagskalas. Annars tycker jag om att få blommor och böcker och därför tror jag också att alla andra gillar att få dem...

Favoritlyxartikel: Biotherms 'Lait Corporel - Anti drying body milk' med lätt citrusdoft

Tidning jag gillar: Tara

Favvosajt: www.youtube.com

Favoritförort: Oxie och Ekerö får slås om första platsen. Båda är lummiga vilsamma platser där jag trivs mycket bra.

Fikar gärna på: Femtiotalscaféet i Luleå (Vad heter det nu, Martina?)

Favoritaffär: Bokhandlar av alla de slag...

Bästa skönhetstips: Använd inte för mycket smink, hårspray eller parfym. Lagom är alltid bäst och naturlig skönhet är vackrast.

Bästa lunchställe: Saknar Dagobert i Luleå MEGAJÄTTEFETT-MYCKET.

Favoritgrönsak: Just nu blomkål... MMmm...

Favoritfärg: Vitt

Favoritmärke: Vet inte riktigt vilket slags märke, men på kläder gillar jag Indiska även om de inte har så bra kvalitet.

Favoritdjur: Katter är världens sötaste djur!

Snyggaste kvinna: Kate Beckinsale

Snyggaste man: Gerard Butler

Bil: Strävar efter att kunna köpa en Volkswagen Golf eller Polo.

Världens bästa nu levande regissör:

Wow - svårt! Ni får nöja er med ett urval: Christopher Nolan, Joss Whedon, Peter Jackson, Luc Besson, George Lucas, Sofia Coppola sen får det vara nog.

Stjärna jag vill träffa: Pauley Perrette (Abby Sciuto) från NCIS.

Favvoskor: Mina hundrakronorsboots med stilettklack som är hur sköna som helst.

Bästa diet: Ät lagom portioner och tillåt dig själv bli cirka 70 % mätt.

Modeförebild: Kate Winslet! För att hon vägrar låta sig formas och banta för att passa in i mallen av den perfekta skåderspelerskan. Hon är den hon är, står för det och är stolt över sig och sin kropp.

Mest överskattade affär: Duka.

Bästa fyllekäket: Flottig burgare med strips och ostdipp.

Dansar helst till: Åttiotalsrock.

Senaste fyndet: Ett par biancopumps till jobbet för halva priset.

Favoritprodukt på apoteket: Smink..?

Favoritblogg: Ett hem utan böcker.

I min dvd-spelare: Har ingen.

2 kommentarer:

Martina sa...

Naw... tack!

Fia sa...

You're welcome! =)