måndag, augusti 11, 2008

Intervju

Intervjun på Navigatorcentrumet gick av stapeln idag klockan 15.00. Han pratade mycket och jag fick inflika någonting någon gång... Och sedan lyckades jag sätta käppar i hjulen på mig själv genom att lägga ett alldeles för lågt löneanspråk bara av farten (115 kr/h). Men det var första gången jag var med om ett löneanspråk i en intervju. Undrar hur jag skall göra för att få upp lönen litet om jag får jobbet.... Hmm.. Förslag?

När jag gick därifrån var jag mycket osäker på min prestation, och det borde ju betyda att det inte gick så bra... Men jag får veta om jag får jobbet nästa vecka så... håll tummarna för mig!

/F over and out

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej tjejen!
Det kan nog bli svårt att få upp lönen i och med att du redan har lämnat ett löneanspråk, men var istället tydlig och säg att du har gett detta löneanspråk för att du anser dig vara värd denna lön (utbildning, arbetslivserfarenhet osv). Många ger ju ofta skyhöga anspråk för att sedan kunna "köpslå" sig till en lön, alltså gå halva vägen var, men säg att du vill skippa den biten. Positivt kan ju vara att fler personer ger högre anspråk och då kanske de väljer dig istället. Helst ska man ju inte diskutera lön förrän man blivit erbjuden jobbet, men ibland har man ju inget val. Lycka till. KRAM L.

Anonym sa...

JAG och B håller tummarna... så mkt som möjligt iaf... svårt att göra saker utan tummar.
Hälsa morgonrocks monstret "Maim, Burn, KILL"

-MrC

Martina sa...

http://www.crazycatladies.org/

Fia sa...

Linnea: Vad du är kunnig! Jag tror jag väljer att tänka positivt och att de kanske väljer bort andra som sagt högre lön... =)

MrCrazy: Tack tack, jag skall hälsa morgonrocken och varelsen som en gång var T men numera lutar åt zombie.. =)