onsdag, augusti 27, 2008

Akuttid

Nu har jag ordnat med uppsägningen av Ungdomsgarantin (Läs A.A.) eftersom jag ska bli heltidare i 8 veckor. Sen har jag ordnat med en annan sak av mycket allvarligare karaktär.

Jag har beställt akuttid till tandläkare.

Nu kanske ni undrar... vem är den här personen som tagit över Fias blogg och talar om tandläkare när vi alla vet att det är det som Fia hatar mest i hela världen? Men det är fortfarande jag, bara med en mycket molande smärta i tänderna. Antagligen så brister hela mitt immunförsvar och orsakar inflammation i tänderna eftersom jag är sjuk. Plus att jag antagligen har ett par hål som behöver lagas (ve och fasa). Försökte få T att komma och hålla mig i handen ifall det gör ont, men han jobbar så jag är inte så hoppfull.

Fatta att om den där tandläkaren gör illa mig kommer jag inte vara nådig...

[UPDATE:]
Det började bra... När jag kom in var han lugnande och informativ. Han röntgade min tand, påminde mig om andningen och sa åt mig att sluta spänna axlarna medan han bedövade tanden på två ställen. Sen fick jag vänta ett tag, och när jag kom tillbaka släppte han bomben. "Nu ska vi göra en rotfyllning..."

EN ROTFYLLNING!?!#%&&(%¤£\€&"!!!!!! (Fia börjar få panik.)

Detta följdes av att han återigen visade röntgenbilden, denna gång berättade han att nerven var inflammerad och att han skulle vara tvungen att ta bort inflammationen. Därefter visade han nålar i olika storlekar som han skulle gräva i min nerv med... Inte kul alls!

Efter att han börjat frågade han om det ömmade, vilket det självklart gjorde, och då var jag tvungen få ännu mer bedövning. (Snacka om slappläpp.) Sen kom det klassiska... "Nu måste jag gnälla litet grann på dig, för att vara en så ung tjej har du lyckas få ett kraftigt hål och det beror antagligen på en stor mängd läsk och socker."

Det tyckte jag var ganska underligt eftersom min godiskonsumption gått ned drastiskt under dessa fem månader i Skåne. Vilket jag sa till honom, och påpekade att jag fått höra samma sak om och om igen men att jag inte konsumerar särskilt mycket godis och läsk. Då ryckte han på axlarna och sa något om att jag kanske har en aggresiv typ av bakterier i munnen och att det då är extra viktigt att inte äta sött.

GRRR!!!!!!! Tycker inte om att bli falskeligen anklagad för att överkonsumera godis. Jag önskar att jag överkonsumerade godis, men det gör jag inte. Jag har inte råd.

Btw, där rök min semester till Gran Canaria... =(
/F over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aldrig kul med tandläkare...

Dock tänkte jag pika dig lite, då du verkade pika mig en en tidigare post. Anledningen till att min blogg inte har uppdaterats är att den har flyttat till en annan adress för rätt länge sedan till blog.cargobay.se. ;)

Fia sa...

Jag pikade inte dig faktiskt, jag har bara glömt å ändra adress! =)