fredag, augusti 29, 2008

In between jobs

Tänkte att jag skulle slänga in några ord om min sista dag på Onrox.

Den sista dagen blev jättebra, jag fick ett samtal från VD:n som var på affärsresa i Sthlm där han tackade mig så mycket för att jag varit där (rätt så ovanlig gest enligt de andra) . Jag kände mig jättehedrad och hann även slänga in ett "om han behövde någon receptionist eller visste någon annan som behövde någon receptionist i framtiden så visste han vart han kunde vända sig", och det lät faktiskt som om han övervägde det hela. Sedan bjöd jag på farmor Sannys blåbärskaka i fikarummet, och det blev ju en dundersuccé (ni som smakat min blåbärskaka vet nog vad jag menar;). Vaktmästaren fick receptet, och den tekniska chefen och inköpschefen kom och pratade med mig efteråt och frågade vad jag skulle göra sen, och jag är mycket glad över att jag kunde säga till dem att jag har ett nytt jobb som väntar.

Sedan när jag skulle avsluta dagen så kom Carina, Maria och Annika med en påse och gav mig massor av presenter! Jag fick en fin salladsskål i vit porslin med tillhörande bestick, ett oljespray och en "Vejkarta" för Öresundsregionen. Det var perfekt! Jag blev alldeles till mig och visste inte var jag skulle ta vägen. Sen var det dags för kramar och de sa att de skulle sakna min norrländska. Jag är litet vemodig över att sluta där för det är min bästa arbetsplats hittills, och alla tog emot mig med öppna armar från dag ett. För att inte tala om de roliga arbetsuppgifterna!

Därifrån kommer jag med ett leende och med goda referenser, och det känns mycket bra. Jag tror inte det nya stället kan toppa dem, men jag hoppas jag kommer trivas där också.
/Fia over and out

2 kommentarer:

Martina sa...

När börjar du på nya jobbet?

Fia sa...

Nästnästa vecka, om de inte kallar mig in tidigare för att lära mig rutinerna före de andra, eftersom jag kommer vara teamleader.