torsdag, augusti 28, 2008

Saker jag inte unnat mig

Inga problem med tanden än så länge förutom litet ömhet i käken efter ingreppet, men det skall väl vara naturligt. Har sovit gott och vaknade pigg som en lärka, sedan började dagen med ett skrik eftersom jag hade en tvestjärt i min handduk. Disgusting little things...

Jag är dock något deprimerad över min ekonomi, fastän jag har jobbat i sex veckor - och säkrat 8 veckors heltidsjobb - har jag inte kunnat unna mig en enda grej. Så istället för en lista på saker jag köpt mig har jag en lista på saker jag inte köpt:

Jag har...

  • inte köpt nya skor, vilket jag behöver göra då skorna från skopunkten som jag köpte i april (alla tre) har gått sönder så pass illa att det gör ont att gå i dem. Det är för övrigt sista gången jag köper skor på skopunkten!
  • inte skaffat linser, någonting som jag velat mycket länge...
  • inte köpt katterna någon stor kattklösbräda, vilket de förtjänar
  • inte köpt nya batterier till min mp3-spelare
  • inte klippt mig
  • inte köpt ett träningskort
  • inte köpt en enda ny skjorta (den lyxen får jag bara drömma om ett bra tag till...)
  • inte lämnat in mina vinterskor i mjukt läder till skomakaren för att fixa till sulan ännu
  • inte köpt en enda dillchipspåse på tre månader (!!!)

/Fattiglappen

2 kommentarer:

Anonym sa...

... jag tänkte jag skulle fortsätta listan.

ingen Wii
ingen ny dator
ingen... ehh... såndär
ingen.. sådan här
ingen sådan som jag såg igår men kommer inte ihåg vad de heter...
och en hel del sådanan saker =p

-MrC

Fia sa...

Det ansåg jag var alldeles för lyxigt för att hamna på den där skalan, den är menad till att ta upp de livsnödvändiga sakerna som jag inte har råd med... som chips! Fast jag fick faktiskt chips igår... =)