onsdag, augusti 13, 2008

In this moment...

...så sitter jag på biblioteket, trött och sliten efter en halv dags jobb och massor med bussåkande. Det börjar vara riktigt tråkigt att åka buss, men blir roligare på jobbet eftersom de ger mig mer att göra och fler fakturor och samtal kommer in. Men nog om jobbet, igår hade jag besök från Luleå.

Trekkie och Britta var på genomresa innan de tar en avstickare till Irland (gissa om jag är avundsjuk...), vi bjöd dem på ham- och sojaburgare och chokladrutor, de bjöd oss på choklad med spritfyllning. Vi satt och pratade non stop i fem timmar och det var jättetrevligt! Den litet tråkiga sideffekten var min bristande sömn, men det är ju inte varje dag man får besök. (Inte nu längre i alla fall. =)

Ett litet sidospår (från en kille som jag känner... gissa vem) som tycker OS innehåller för lite utmaning...

"Egentligen är OS för oseriöst, man tävlar om de tre medaljerna och de som inte får någon medalj får åka hem som förlorare. Det är för snällt, man borde lägga in lite STRAFF! 'Ursäkta, kom du hela vägen till OS och hade fräckheten att vara kass?! Som straff får du [insert lämplig tortyr]!' Då skulle man nog ta det hela på större allvar..."
Vad tycker ni, är OS för slappt? Borde man införa straff för förlorarna? Eller skulle det vara mer intressant med brinnande häckar i häcklöpning? Ta bort madrasserna i höjdhopp?? Jag kan samla in alla era förslag och skicka dem till OS-kommittén så de vet hur de skall förbättra evenemanget nästa gång...
/F over and out

3 kommentarer:

Martina sa...

Nackskott för alla utom topp tre, det skulle vara en klar förbättring... så är det inte så många som tävlar nästa gång! Och vilken boost för moralen, jävlar vad de skulle satsa stenhårt.

Anonym sa...

tja.. kanske inte alla men den som kommer 4:a och den som kommer sist.
Annars ett förlag till att göra sporterna lite ... intressantare... 1.tidsinställd bomb i stafettpinnen, 2.pirajor i bassängen.
3.Syra i vattengropen.
4.Spikskor med spikarna innåt
5.kvicksand i längdhoppsgropen
ja listan kan göras lång.

-MrC

Fia sa...

Mmm jag håller med er båda två. Och bomben i stafettpinnen är en riktigt bra idé!