måndag, juni 30, 2008

Utveckling, at last!

Wow! Nu har jag en hel del att berätta!

Helgen som var bestod av enbart renovering och flyttning. Köket fick ett köksbord, sovrummet fick sängbord och skrivbord, och så har vi en liten provisorisk hylla i hallen. Känns ändå riktigt möblerat! =) Vi är så gott som klara med vardagsrummet förutom att vi skall måla finsnickerierna ett varv till, men det hindrade oss inte från att ställa in både soffa, soffbord, tvbänken, tv:n och skrivbord där. Jag (snillet i familjen) glömde dock tv-antennen så det blir ändå inget tv-tittande. Om vi är riktigt desperata kan vi nog plugga in datorn i tv-n och kolla på någon film via den, eftersom vi inte har dvd, men vi har ju vant oss av vid tv-tittandet nu (om man någonsin kan vänja sig av med det) så vi är inte så brydda.

Men nog om Projekt Hallasvängen...!
Jag satt idag och tröttade ut mig själv med menlösa ansökningar hit och dit, och så såg jag på min mail att Framtiden AB (ett bemanningsföretag) söker en receptionist till en kund. Jag skrev ett kort mail där jag berättade vem jag var och vad jag kunde, och sedan glömde jag bort det sekunden efter... Efter att jag suttit ett tag till fick jag en megahuvudvärk och beslutade mig för att knata hem, missnöjd och misslyckad etc. etc., men då jag börjar traska får jag ett telefonsamtal som totalt vänder på allt! Det var Framtiden AB som ringde. De hade just sett min ansökan och ville ha en intervju med mig imorgon... Jag har blivit kallad in på INTERVJU! Det bevisar att varje jäkla ansökan räknas.

*hoppar och studsar av glädje som en total galning*

Och jaja, jag vet, det är bara en intervju, inte ett jobb... men det händer ju någonting åtminstone.

3 kommentarer:

Minellie sa...

Nice!!! En intervju är ju ändå en intervju och ett steg närmare något som kan ge en inkomst =)

*håller tummarna för dig hela dan i morgon på jobbet*

Fia sa...

Det tackar jag för... =)

Minellie sa...

Hur gick det? hur gick det? hur gick det? hur gick det? hur gick det?!?!?!?!? *håller fortfarande tummarna*