tisdag, juni 10, 2008

JobbsökandeX1000

Igår och idag har jag pysslat med jobbsökande i stor skala. Har skickat ut totalt fyra ansökningar (varav en var en "spontanansökan" till Miljöförvaltningen i malmö, de vill ha folk att ringa till för kortare tjänster och uppdrag... får se om de hör av sig.), utöver det har jag ringt ett par tidningar och hört om extrajobb, men de vill naturligtvis bara ha de med journalistexamen, så det gick inte så bra. Imorgon skall jag ringa Trelleborgs kommun, och antagligen några andra kommuner också.

Den som sökt flest jobb innan han dör vinner!

Förutom jobbsökande har jag...
  • börjat läsa Maeve Binchys "Tänd ett litet ljus" om två flickors (den ena engelsk, den andra irländsk) levnadsöden i krigets england 1940-45.
  • skrivit en del på boken (men nu börjar jag vara färdig på bakgrundsplaneringen och vill åt min dator så jag kan fortsätta, jag hade ju faktiskt skrivit ett par kapitel och vill inte börja om från början)
  • kollat upp boende till familjen när de kommer hit i mitten av juli, nu är det bokat och klart! =)

/F over and out

Inga kommentarer: