torsdag, juni 05, 2008

Bra och dåligt

Typiskt! Jag läste just färdigt den 12:e boken i Deverry-serien, men det var inte den sista! Hon har skrivit två till, varav The Spirit Stone kom ut i juni -07 och The Shadow Isle kom nu i maj, och ingen av dem är översatta än... Typiskt! Varför börjar jag alltid läsa serier som inte är klara? Nu får jag ju vänta på upplösningen, och med tanke på hur rastlös och nyfiken jag är kan ni ju gissa vad jag tycker om det... Funderar starkt på att köpa de två nya på engelska så jag slipper vänta så länge, jag hade ändå tänkt köpa hela serien (så pass bra tycker jag den är) och läsa om den på engelska, därför att allting blir bättre på engelska, helt enkelt. Men med tanke på min ekonomi och det faktum att det finns två bokserier till (WoT och Belgariaden/Mallorea) som jag samlar på så kommer det nog få vänta.

Typiskt!

Nog om fantasy-världen, tillbaka till den verkliga. Maxi-jobbet blev det ingenting av, tyvärr. De ringde upp mig sent på tisdagen och beklagade sig - jag tror de verkligen menade det också. De hade gärna anställt mig, men eftersom jag var i behov av något endast över sommaren så passade det inte riktigt med deras plan, eftersom de vill ha någon som de kan lära upp på frukten, som skulle stanna ett längre tag. De förklarade dock att min ansökan nu ligger högst på högen, och ifall det dyker upp någon tillfällig plats - t ex i kassan - så är jag den första de ringer. Det kändes som en liten vinst i förlusten, iaf.

Nu fortsätter jag och söka vidare, och nu under den extralånga helgen blir det renovering för hela slanten, så vi kan flytta in på riktigt någon gång. Gudarna skall veta att det är dags nu.

/F over and out

2 kommentarer:

Martina sa...

Hördu, nu fyller du ju år snart, vad önskar du dig?

Fia sa...

Om du kan få tag på "The spirit stone" av Katharine Kerr vore det ju trevligt... =) Men det behövs alltså inte, jag har stor förståelse för din ekonomiska situation.. =)