tisdag, juni 17, 2008

På sydfronten...

Jobbfronten: Har sökt ett jobb igår ("Administratör Trelleborg") på Proffice, och ska söka ett jobb till via Proffice idag (också administratör). Har också varit och lämnat mitt CV och personligt brev till Trelleborgs Museum samt social- och skolförvaltningen. På torsdag ska jag på AF på jobbgaranti-verkstad.

Bokfronten: Handlade snabbt upp presentkortet från T på Akademibokhandeln. Totalt blev det fem böcker (Nora Roberts "Nyckeln"-triologi, Lisa Jewells succé "Ralphs Party" och en bok om innekatter). Det tar väl ungefär en vecka att läsa ut dem... =) Fast först skall jag nog läsa ut de böcker jag fått i födelsedagspresent (Hannah MacDonalds "Vägen till solen" och den extremt efterlängtade "The Spirit Stone" av Katharine Kerr). För att inte glömma att jag lånar och läser böcker av bland annat Maeve Binchy och Paulo Coelho, samt att jag har ställt mig i kö på Naomi Noviks "Hans majestäts drake" och "Jadetronen". Så de nyköpta böckerna kanske får vänta litet.

Annars händer inte så mycket, Projekt Hallasvängen går sakta framåt och jag längtar tills vi kan flytta in på riktigt.

Inga kommentarer: