tisdag, juni 24, 2008

Ansöksrubriker meets Wicca/magi/profetia-förstudie

Ambitiös samordnare, ambitiös norrlänning, strukturerad norrlänning, organiserad samordnare, samordnande organisatör, ordbajsarnas drottning... Titlarna blev många idag innan jag till slut beslutade mig för ett av dem, till ansökan till STR (Informationsassistent/VD sekreterare). Under tiden hann jag börja fundera över vad som egentligen konstituerar en bra rubrik. Den ska ju vara uppseendeväckande (jag vet att mina är litet tråkiga, men jag är ju inte så uppseendeväckande av mig i naturen), sen ska den väl vara litet catchig. Som en schlager. Har ni några tips på bra rubriker - slunga hit dem!
Har fortfarande inte hört något från Academic Work, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att det var igår jag mailade in min ansökan... men men, jag behöver litet action här! speciellt eftersom jag behöver få råd att köpa The Shadow Isle av Katharine Kerr i engelsk pocketform. Höver!
För övrigt så har jag nu börjat studera ritualer och dogm i En Wiccas Handbok (för min bok - inte för personligt bruk!) Snacka om att någon måste ha rökt på när de kom på allt det där... =) För att förvärra min förvirring har jag också lånat Stora boken om magi och Nostradamus profetior. Den senare är faktiskt riktigt intressant. Skall läsa den litet mer ingående idag och imorgon kanske jag har en profetia eller två att visa er...
Och nej, jag bryr mig inte om att ni inte bryr er om det! ;P
/F over and out

6 kommentarer:

Martina sa...

Ordbajsarnas drottning, hoppas jag?

Och The Shadow Isle har väl för övrigt inte kommit ut i pocket än?

Fia sa...

Jo tydligen så har den det... =) Den finns på sci-fi bokhandeln i malmö. Gissa om jag är nöjd över att bo så nära en sån bokhandel, de har allting som jag gillar! Om det är någon sci-fi bok eller tvserie som du försöker få tag på kan du alltid kolla på deras hemsida... =)

Martina sa...

Jo, där surfar jag ofta... men jag beställer mest från Adlibris eller Amzon, det är billigare.

Anonym sa...

Du kan ju skriva "f.d. sekreterare i UF Nálta Bonnschkt". Den slår nog högst =)
Ja... jag ringer dig när jag har tråkigt och du ringer mig när du har tråkigt och roligt. Då kan vi ha tråkigt tillsammans, för det är mycket roligare... haha.

Chic Fatale sa...

Jag tycker du kan skriva "grundare och ordförande för BNS society" följt av "Feejay the almighty ordbajsare" Me big help =)

Fia sa...

Haha jag tror VD Café UF borde slå högst... eller varför inte Ambassadör Företagsgymnasiet? Mycket pompiga titlar. =) Gillade också grundare och ordförande för BNS Society... Haha.. Fia the almighty ordbajsare är nog mest träffsäker dock. ;)