lördag, juni 14, 2008

Extra födelsedagsfirande

Jag har fått en extra födelsedag idag där jag fått presenter (ett jättefint blomsterarrangemang, en kokbok och en skönlitterär bok, samt ett presentkort på 300 kr på akademibokhandeln) och en spännande överraskning. På morgonen fick jag god frukost, sedan skulle jag duscha och göra mig iordning med oömma kläder, därefter blev jag satt i bilen med ögonbindel och åkte ett tag och då vi kom fram visade det sig att jag var på en hästgård..! Eftersom jag inte ridit på 15 år (slutade för att jag ramlade av och bröt armen så jag var tvungen operera den, ganska hemsk olycka) var jag naturligtvis väldigt nervös, men samtidigt har jag gång på gång pratat om att jag skulle vilja ge mig upp på häst igen och se om jag vågade... det fick jag göra idag, och det var jättekul! Jag fick en jättesnäll häst som hette Baywatch men kallades för Bullen, och efter att vi tagit några lugna varv i paddocken där jag fräschade upp de kommandon som behövs så gav vi oss ut på den vackra blomstrande landsbygden... Det gav definitivt mersmak, så nu skall jag kolla upp hur mycket det kostar att gå vuxen-ridning och om det inte är allt för dyrt börjar jag till hösten... =)

Det roliga med det hela var att jag kom ihåg så pass mycket från ridskolan, och det var ju ändå 15 år sedan... jag börjar inse att de saker som jag brinner för (så som katter, feng shui, författarskap och - tydligen också hästar -) är det som fastnar. Jag har nog inte så dåligt minne som jag trott ändå!

/F over and out

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej sötis! =)
Låter ju som att du fick en helt underbar födelsedags-överraskning med hästridning, blommor och god frukost! Grattis ännu en gång och lycka till med dina ridplaner. Kramen

Fia sa...

Hej och tack så mycket vännen! *kram*

Nina sa...

Grattis i efterskott :)

Fia sa...

Tack tack! =)