tisdag, juni 03, 2008

Waiting for a star to fall

Idag handlar det mycket om jobb...

Åkte till AF för info om arbetsmarknadsåtgärden "Jobbgaranti för ungdomar", som visserligen inte är särskilt lovande med 120 kr om dagen, men dock kan ge praktikplats efter 3 månader, om man har tur. Jag tänkte "jag förlorar åtminstone ingenting så jag hakar på!". Får se vad som händer...

Angående Maxi så var jag på intervju igår med en man som heter Bertil och en kvinna som heter Siw. De var jättetrevliga, och vi pratade länge, och jag fick reda på att det är jag och två andra som tävlar om ett sommarjobb mellan v 29-32. De skall höra av sig idag men eftersom de inte hört av sig ännu så tror jag inte att jag fått det. Eftersom det handlade om en sån kort tidsperiod och dessutom inte är det jag är ute efter i långa loppet så känns det inte så illa, men om man tänker ekonomiskt så är det ju litet surt om jag inte får det...

Angående Navigatorcentrum (som åter poppat upp som en joker i leken) så verkar de inte alls vara färdiga med rekryteringen eftersom tjejen tydligen inte tackat ja, så arbetsförmedlarna proppsade på att jag skulle skriva dit igen och höra hur det går. Sagt och gjort, nu hoppas jag igen!

Vidare har jag idag även mailat en kille på kommunen med en till intresseanmälan, samt att jag har sökt jobb som administrativ assistent på ett företag i Malmö...

Kort och gott, nu har jag varit JÄTTEDUKTIG, så när ska någon vara JÄTTEDUKTIG och ringa och höra av sig tillbaka? Kan man undra... =)

/F over and out

4 kommentarer:

Minellie sa...

Wow!! Du ÄR verkligen jätteduktig! Hoppas att du får lite sysselsättning som ger ersättning snart, även om det inte är permanent så kan det ju alltid leda till något nytt. Sägs att det är lättare att få jobb om man redan har ett, fast det vet jag inte om jag märkt något av =(

Hoppas det går bra med skrivandet också, elelr går all skrivkraft till personliga brev och meritförteckningar??

Chic Fatale sa...

Duuuuktig Fia *klappklapp*

Anonym sa...

Halloj tjejen!

Jag håller tummar och tår på att du snart får napp i ett bra jobb!

KRAMIS =)

Fia sa...

Minelli: Tack tack, jag hoppas verkligen på gensvar snart, det borde ju börja ge resultat någon gång tycker man.. Gällande skrivandet går det utmärkt, det verkar som miljöombyte är perfekt för min kreativitet, så fort jag flyttade började orden bara flöda.. =)

Mia och Ika: Tack så jättemycket och stor kram på er båda!!