torsdag, juni 19, 2008

"Hej mitt namn är Fia och jag är Arbetslös"

Idag har jag varit på min första jobbgaranti-träff där vi skulle lära känna varandra genom roliga intervjuer där de frågade vad våra intressen, favoritsaker och favoritfraser var. "Hä årrn sä" sa jag och slog knock-out på alla skånska arbetslösa (vilka var tre stycken). Det var rätt så roligt, ingen av dem visste vad palt var och när de frågade vad vi skulle uppfinna (om vi kunde) så sa jag "Kattsäkra möbler" och alla skrattade. De kom fram till att jag nog samlar på böcker, och nickade skrattande då jag sa att mitt favoritlag var Luleå Hockey. Som om det finns några andra lag... ha!

Hur som helst, det var det, första träffen med alla på jobbgarantin. Känns litet som att vara med i AA, fast litet mindre skämmigt (kan jag tänka mig, jag är inte alkis). Utöver det har jag sökt två jobb (fritidsförvalningssekreterare och administratör), lunchat med tompa och... ja, där tog det slut. Nu är jag GRYMT uttråkad och funderar på att leta upp en bok att läsa eller en plats för skrivande.

/F over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där Fia!

Måste ju lämna lite avtyck här på din blogg när jag vart in och tjuvläst lite om hur du har det nu nere i södra Sverige! Hoppas allt är bra! Kram Elin

Fia sa...

Hello Elin! Allt är bara finemang, hur lever livet med dig? Kram!