torsdag, juni 26, 2008

Det viktigaste i livet = närhet till Sci-fi Bokhandel

STOR BREAK-THROUGH I PROJEKT HALLASVÄNGEN! Vi har börjat MÅLA vardagsrummet. Ikväll skall vi måla ett varv till, och antagligen imorgon med (eftersom färgen är så dålig), så förhoppningsvis kan vi flytta in till helgen! *hoppas hoppas hoppas*

Nog om det. Jag hade lovat er några av Nostradamus profetior. Kanske uppfyller det löftet sen någon gång. Istället har jag nu fortsatt läsa Rivas skrifter, och den naturliga frågan som kommer till mig är - HUR IDS MANNEN? Han har alltså skrivit ned varje folks historia, geografi, klädessätt, myntslag etc. Sån förstudie tror inte jag att det blir för mig, men ändå är det just det som jag är på väg att göra. Jag skriver just nu Thyrus Testamente. Det ni. Sno nu inte det namnet av mig för det behöver jag... =)

Och för er som trodde att jag bara lullade runt och svamlade på kan jag informera att jag idag sökt två jobb via Proffice: som assistent för Akademikerförbundet i Sthlm och som en annan assistent för hemlig arbetsplats i Sthlm. Börjar tro att jag inte kommer få något jobb i Skåne, så jag kan lika gärna söka i hela landet. Bara jag fått min första arbetserfarenhet kan jag sedan bo vart jag vill... Sthlm är inte så jäkla illa heller, då har jag ju närhet till en annan Sci-fi bokhandel, så jag är nöjd.

Sist men inte minst lite roliga frågor som jag snodde från Mia:

1. Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jag var en typisk fjortis, började på mitt Livsverk, blev kär, tjuvrökte, åkte raggen...

2. Vilka 5 saker finns på att göra listan idag?
Äta, måla vägg och tak, läsa bok, skriva litet, sova

3. Godis jag gillar?
Dillchips, polkagrisar, röda munnar, center, saltlakrits, orangea, gula och gröna fiskar

4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär?
Fokusera på mitt Livsverk, betala av studielånet, köpa de saker jag alltid velat ha, ge pengar till familj och vänner, köpa Sota och Aska ett lekland.

5. Städer/ ställen där jag bott ?
Älvsbyn, Luleå, Oxie, Trelleborg

/F over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej det viktigaste i livet är närhet till Star Wars Exhibition som öppnar i helgen i Örnsköldsvik ;P ... Men kul om ni nu snart kan flytta in ordentligt :D

Fia sa...

Haha, jag var på sci-fimässan när den var i malmö för två månader sedan och där gjorde dom reklam för att de skulle öppna i örnsköldsvik... Då tänkte jag faktiskt på dig! =) Men jag e mer startrek än starwars faktiskt, även om starwars faktiskt rockar fett =)