onsdag, juni 11, 2008

Bedrifter...

Gårdagens bedrift var att jag hittade en stuga på Dalabadet för ett billigt pris (450 kr/natt) så nu har min familj blivit inbokade där i mitten av juli. Ser jättemycket fram emot att träffa mamsen, pappsen och bröderna, oj vad vi skall ha kul!

Dagens bedrift har varit att gå till AF och skrivit in mig på jobbgarantin för ungdomar, så från och med idag har jag litet ersättning (bättre än inget) och så skall jag vara duktig och visa vad jag kan nästa torsdag på jobbsökarträffen. Har även sökt ett jobb idag, på Bauhaus som kassör och informatör. Faktiskt så lät det ganska trevligt, det är ju ett bra ställe för hemmafixare som mig själv, så jag tror jag skulle trivas bra där. Tur också att man har erfarenhet från kassa, för det var meriterande. Kvantum kanske visar sig vara väl lönt den tid jag lagt ned på det! =)

Vädret är för övrigt blåsigt, kallt och så duggregnade det litet då jag gick in till stan. Nu har det nog slutat, hoppas jag, för jag skall gå å sätta mig på ett fik och dricka gott kaffe och då vill jag inte bli blöt... På bokfronten kan jag meddela att Maeve Binchys Tänd ett litet ljus är färdigläst, och som alltid är hon en lysande författare. Ikväll skall jag börja med I blodbokens skugga som jag tidigare inte haft tid att läsa. Undrar om den är bättre eller sämre, ni får veta nästa gång...

/F over and out

Inga kommentarer: