söndag, juni 01, 2008

Bluargh...

Sommaren har slagit till på allvar och jag svettas som en gris eller smälter som en bit smör i solskenet. (Martina, du skulle dö av värmeslag om du vore här nu....!) Det är som en utomlandssemester! Stränderna, parkerna, överallt ligger folk och solar. I villakvarteren går gubbarna omkring och vattnar rabatterna i sina små 80-tals-badbrallor (mycket sexigt) med de sina gigantiska hängmagarna i vädret, och kvinnorna ligger i sina badenbadens med jättestora hattar och smuttar på drinkar med parasoll, barnen springer genom sprinklers eller ligger å flämtar i skuggan. Jag börjar smått undra för mig själv om inte livet här nere är något slappare än i norrbotten. Nog för att det är helg, men även på vardagar så verkar folk vandra omkring planlöst som om de är på livslånga semestrar. Till och med de äldre är piggare och mycket vitalare, som om de spenderat sina liv på kurorten. Jag börjar inse att jag är långt ifrån norrland nu... Och undrar om jag kommer bli lika förslappad, jag med?

/F over and out

2 kommentarer:

Martina sa...

Haha, jotack, i söndags var jag i Uppsala (är fortfarande där) och höll mycket riktigt på att dö av värmeslag, nästan 30 grader varmt - jag svettades ner flera par linnen! Vi hade picknick i skuggan av ett träd, det var typ allt man orkade med.

Fia sa...

Mmm, då förstår du vad jag pratar om. Hemma går jag faktiskt i underkläder, det är den enda svalkan man får... Nu längtar jag till en regnig dag!